کد خبر 1310906
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
آمریکا: تا شروطمان عملی نشود دارایی‌های افغانستان را آزاد نمی‌کنیم

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت: درباره شرایط افغان‌ها آگاه است ولی تازمانی که طالبان خواسته‌های آمریکا را نپذیرد دارایی‌های این کشور آزاد نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در تازه ترین اظهاراتش گفت: «در جریان امور افغانستان هستیم؛ اما تا زمانی‌که طالبان خواسته‌های  مطرح شده ما را عملی نکند، دارایی‌ها توقیف شده آزاد نمی‌شوند و طالبان نیز به رسمیت شناخته نخواهد شد».

نماینده ویژه آمریکا ادامه داد که آمریکا و متحدانش هنوز اطمینان ندارند که طالبان واقعاً حقوق زنان را رعایت خواهد کرد.

چندی پیش «ویکی آکن» مدیر کمیته بین‌المللی (آی‌آرسی) افغانستان درباره موانع فعالیت سازمان‌های امداد رسان در این کشور گفت: تحریم‌های بین‌المللی، محدودیت‌های بانکی و امتناع جامعه بین‌المللی از به رسمیت شناختن طالبان، همگی عواملی هستند که مانع کار این سازمان‌ها می‌شوند.

«سهیل شاهین» نماینده تعیین شده طالبان برای سازمان ملل اظهارداشت: غرب عمداً به بحران اقتصادی در افغانستان دامن می‌زند و می‌خواهد افغانستان را در تنگنای اقتصادی قرار دهد. در این کشور  یک بحران انسانی وجود دارد. زمستان سختی در پیش رو داریم و امیدواریم کمک‌ها مالی و بشر دوستانه به افغانستان برسد، زیرا مردم در وضعیت بسیار دشواری قرار دارند.

«گری رایس» سخنگوی صندوق بین‌المللی پول نیز پیش‌تر تصریح کرد: تا زمانی که موضع جامعه جهانی درباره برسمیت شناختن دولت به رهبری طالبان در افغانستان شفاف نشود، روابط این نهاد با افغانستان نیز در حالت تعلیق باقی می‌ماند.

وی با ابراز نگرانی از شرایط اقتصادی افغانستان از جامعه جهانی خواست تا اقدامات فوری را برای جلوگیری از وقوع یک «بحران انسانی در حال ظهور» در افغانستان انجام دهند.

وضع تحریم‌ها بر افغانستان، شرایط سخت اقتصادی را بر مردم حاکم کرده است اما طالبان می‌گوید که تمامی شرایط جامعه بین المللی را برآورده کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    آمریکا دزد سر گردنه بین المللی است. کشورهای دنیا نباید به هیچ عنوان دارایی های خود را در بانکها یا مؤسسات مالی آمریکا ذخیره کنند چونکه در واقع اولین کاری که کرده اند خود را تسلیم اراده آمریکا در سیاست و فرهنگ و اقتصاد کرده اند. باید دلار آمریکا را به دور ریخت و از شناختن آن به عنوان یک ارز بین المللی خودداری کرد. در این راه چین باید پیشگام شود و ابتدا از خرید بدهی های آمریکا خودداری کند و دوم دارایی های دلاری خود را به دارایی های دیگر از جمله فلزات گرانبها و با ارزهای معتبر بین المللی تبدیل کند.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    ۲۰ سال خوردیم و بردیم
  • نیما IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 1
    طالبان نباید زیر بار خواسته هایی آمریکا برود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس