نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان: ادامه دیپلماسی با طالبان به نفع همه است

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان اظهارداشت که شش ماه از گرفتن قدرت در کابل توسط طالبان گذشته است و اکنون ادامه دیپلماسی با آنها به نفع همه است.

 به گزارش مشرق، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد که شش ماه از گرفتن قدرت توسط طالبان گذشته است و باید ببینم که دیپلماسی چه دستاوردی داشته اما ادامه دیپلماسی با طالبان به نفع همه است.

وی افزود که حکومت باید بازتاب جامعه افغانستان باشد، حتی یک زن در سطح مدیریت افغانستان نیست، اکثریت مطلق پست‌ها در اختیار یک گروه قومی قرار دارد بنابراین نیاز است که افراد حرفه‌ای متخصص در حکومت باشند.

نماینده ویژه آمریکا اظهارداشت: به نظرم موضوع عبور از حکومت سرپرست طالبان به وضع دایمی نیاز به یک گفت‌وگوی ملی میان افغان‌ها دارد که تا هنوز اتفاق نیفتاده است.

توماس وست اضافه کرد: دیپلماسی در زمینه آموزش در افغانستان، خوشبینی‌های محتاطانه‌ای بوجود آورده است اما درخصوص حکومتی با قاعده وسیع هنوز نتیجه‌ای نداده است.

به گزارش بی. بی. سی «محبوبه سراج» فعال مدنی از افغانستان نیز از طریق ویدیو کنفرانس در این نشست گفت که اگر چرخ‌های اقتصادی در افغانستان به کار نیفتد و مردم کار نکنند پول‌های کمکی از خارج این کشور مشکلی را حل نمی‌کند. نباید اشتباهات دو دهه گذشته تکرار شود.

از سوی دیگر، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه در پایان این جلسه تاکید کرد که باید با طالبان برخورد کرد، نه اینکه پول در اختیار آنها قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس