انتقال ۲۸۰ میلیون دلار از داریی‌های افغانستان به یونیسف و برنامه غذایی جهان

بانک جهانی اعلام کرد که ۲۸۰ میلیون دلار از دارایی‌های توقیف شده از صندوق بازسازی افغانستان به یونیسف و برنامه غذایی جهان منتقل می‌شود.

به گزارش مشرق، بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تامین کنندگان صندوق بازسازی افغانستان امروز (شنبه ۲۰ آذر) تصمیم گرفتند تا ۲۸۰ میلیون دلار از بودجه این صندوق را تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ به حساب یونیسف و برنامه جهانی غذا واریز کنند.

بیانیه می‌افزاید که این تصمیم نخستین گام برای استفاده مجدد از وجوه صندوق بازسازی افغانستان  برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان در این زمان حساس است.

بیشتر بخوانید:

نخستین کمک نقدی به حکومت طالبان در افغانستان

یونیسف و برنامه جهانی غذا در افغانستان ظرفیت حضور و تدارکات را دارند و از این بودجه برای پوشش خلاءهای مالی در برنامه‌های موجود خود برای ارائه خدمات بهداشتی و غذایی مستقیم به مردم افغانستان، مطابق با رویکردها و رویه‌های خودشان استفاده خواهند کرد.

براساس این بیانیه، ۱۰۰ میلیون دلار این پول برای ارائه خدمات بهداشتی ضروری به یونیسف و ۱۸۰ میلیون دلار آن برای تامین خدمات غذایی به برنامه جهانی غذا منتقل می‌شود.

پیش از این نیویورک تایمز گزارش داده بود که آمریکا برای برداشت از دارایی‌های توقیف شده افغانستان در این کشور پرداخت ۷ میلیارد دلار از محل این دارایی‌ها به خانواده‌های کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر را بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: دارایی‌های افغانستان را آزاد نمی‌کنیم

آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را به بهانه به قدرت رسیدن طالبان توقیف کرده است.

نیویورک‌تایمز نوشته بود که وکلای خانواده‌های کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر خواستار پرداخت کل دارایی‌هایی افغانستان که در بانک مرکزی آمریکا نگهداری می‌شوند، به این خانواده‌های آمریکایی به عنوان غرامت هستند.

این در حالی است که براساس گزارش مرکز مطالعاتی «واتسون» از زمان حمله آمریکا به افغانستان در اکتبر سال ۲۰۰۱ تا آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۴۱ هزار و ۵۰ نفر در نتیجه مستقیم جنگ آمریکا کشته شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس