کد خبر 1310682
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
روزهای پرکار دولت جدید آلمان/ وزیر خارجه امشب راهی پاریس می‌شود

وزیر امور خارجه جدید آلمان امروز و چند ساعت بعد از تحویل گرفتن این مقام در اولین سفر کاری خود به فرانسه می‌رود و صدر اعظم هم روز جمعه راهی پاریس خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، دولت جدید آلمان به محض تحویل گرفتن قدرت از دولت قبلی، کار خود را آغاز کرده است.

"اولاف شولتز" که امروز به عنوان صدر اعظم جدید آلمان انتخاب شد روز جمعه در اولین سفر خارجی خود به پاریس سفر می کند.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه برنامه های خود درباره اروپا را در یک کنفرانس مطبوعاتی با شولتز ارائه خواهد داد.

ماکرون مدت کوتاهی بعد از انتخاب "شولتز" در پیامی توئیتری اعلام کرد: ما با هم فصل بعدی را برای فرانسوی ها، آلمانی ها و اروپایی ها می نویسیم. ما جمعه همدیگر را می بینیم!

شولتز بعد از سفر به پاریس به بروکسل سفر خواهد کرد تا برای اولین بار به عنوان صدر اعظم آلمان در نشست اتحادیه اروپا شرکت کند. بر اساس اطلاعات دولت فدرال آلمان شولتز در بروکسل، با "اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی دیدار و گفتگو خواهد کرد. همچنین بعد ازآن نشستی با "ینز اشتولنبرگ"، دبیر کل ناتو برنامه ریزی خواهد شد.

برای روزهای پنج شنبه و جمعه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یک نشست دیجیتال دموکراسی را برنامه ریزی کرده است که در آنجا صدر اعظم جدید آلمان به صورت مجازی برای اولین بار با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

"آنالنا بائر بوک"، وزیر امور خارجه آلمان هم امشب و در حالی که ساعاتی از ادای سوگندش برای عهده داری این سمت نمی گذرد در اولین سفر کاری خود به فرانسه خواهد رفت.

وی صبح پنج شنبه با "لودریان"، همتای فرانسوی خود در پاریس دیدار و گفتگو خواهد کرد. این خبر را سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد.

بعد از آن بائر بوک به بروکسل خواهد رفت و در آنجا با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "ینز اشتولنبرگ"، دبیر کل ناتو دیدار و گفتگو خواهد کرد. وی در روز جمعه برای گفتگو با همتای لهستانی خود به ورشو خواهد رفت.

بر اساس اطلاعات سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان مناقشات بین روسیه و اوکراین و شرایط پناهندگان در مرزهای بین لهستان و بلاروس از محورهای مهم مذاکرات بائربوک در این سفرهای کاری با مقام های اروپایی خواهد بود. همچنین موضوعات مهمی مانند غلبه بر بحران آب و هوا و آینده اتحادیه اروپا از مسائلی است که در این رایزنی ها به آن پرداخته خواهد شد.

"بائربوک" آخر هفته جاری هم در "لیورپول" در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو "جی ۷" شرکت خواهد کرد. آلمان در اول ژانویه سال ۲۰۲۲ ریاست این تشکل را بر عهده خواهد گرفت.

وی روز دوشنبه به بروکسل بازگشته و در نشست وزای خارجه شرکت می کند که در آن از جمله به مسئله مناسبات با آفریقا و بحران ها در افغانستان و ونزوئلا پرداخته خواهد شد.

"اولاف شولتز" در رای گیری امروز پارلمان ۳۹۵ رای موافق ۳۰۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع دریافت کرد.

به این ترتیب اولاف شواتز به عنوان چهارمین صدر اعظم سوسیال دموکرات در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان انتخاب شد.

این برای برای اولین بار از سال ۲۰۰۵ است که یک صدر اعظم از حزب سوسیال دموکرات قدرت را در دست گرفته و برای اولین بار در تاریخچه جمهوری فدرال آلمان ائتلافی متشکل از این احزاب سه گانه موسوم به چراغ راهنمایی شکل گرفت.

احزاب آمپل (سوسیال دموکرات ها، لیبرال دموکرات ها و سبزها) حدود ۴۱۹ کرسی در پارلمان جدید آلمان را در اختیار دارند.

آنگلا مرکل"، صدر اعظم پیشین آلمان هم از امروز دوران بازنشستگی خود را آغاز کرد و دفتر صدر اعظمی را تحویل جانشین خود اولاف شولتز داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس