کد خبر 1208549
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
تلاش نامزدهای صدر اعظمی آلمان برای تخریب رقبا

حدود پنج ماه مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان نامزدهای صدر اعظمی تلاش می‌کنند رقبای خود را افرادی نالایق نشان دهند و از این راه کسب محبوبیت کنند.

به گزارش مشرق، حدود پنج ماه مانده تا انتخابات پارلمانی در آلمان نامزدهای صدر اعظمی آلمان تلاش می کنند رقبا را به بی لیاقتی و ناکارآمدی متهم کرده و تخریب کنند.

"آرمین لاشت"، نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزب متحد مسیحی که بر اساس نظر سنجی ها حال و روز خوبی نداشته و از محبوبیت کمی در بین شهروندان برخوردار است در مصاحبه ای با یک رسانه آلمانی حزب سبز و "آنالنا بائربوک"، نامزد محبوب آن را هدف قرار داده و خطاب به وی اظهار داشته است: شما صحبت می کنید و من عمل می کنم.

وی که در گفتگو با "زوددویچه سایتونگ" سخن می گفت خطاب به حزب سبز آلمان اظهار داشت: این حزب چیزهای کمی برای ارائه دادن دارد و برنامه هایش خوب نیست.

لاشت همچنین تاکید کرد که می خواهد سیاست اقتصادی را در اولویت طرح های خود قرار دهد. وی گفت: ما به یک شروع جدید در این راستا نیاز داریم و سبزها نمی توانند این کار را انجام دهند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که "آنالنا بائربوک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان بالاترین شانس برای دستیابی به این سمت را دارد.

یکی از کارشناسان موسسه کانتر در این باره گفته است: حزب سبز آلمان در روزهای اخیر موفق شده انتخاب کنندگان اتحادیه احزاب متحد مسیحی، حزب سوسیال دموکرات ، چپ ها و سایر انتخاب کنندگان را جذب کند. به گفته وی آنالنا بائر بوک از ضعف دو رقیب خود سود می برد.

اولاف شولتز"، نامزد صدر اعظمی آینده از حزب سوسیال دموکرات هم بر این عقیده است که رقبای وی شایستگی لازم برای صدر اعظمی آلمان را ندارند.

وی در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان گفته است: آلمان یکی از بزرگترین و موفق ترین کشورهای صنعتی جهان است و باید توسط کسی هدایت شود که تجربه حکومت کردن را دارد. کشورباید توسط کسی اداره شود که نه تنها می خواهد آن را اداره کند بلکه توان آن را هم دارد.

شولتز اطمینان داد: من نامزد صدر اعظمی هستم که تجربه و دانش لازم برای این کار را دارم و این من را از دیگر نامزدها متمایز می کند.

وی با وجود شرایط بد حزبش در نظر سنجی ها شانس خود برای کسب مقام صدر اعظمی را خوب ارزیابی می کند.

وی همچنین اتحادیه احزاب متحد مسیحی را متهم کرد که با سیاست انرژی خود آینده آلمان را در معرض خطر قرار می دهد.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب چند روز پیش در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال ۲۰۰۵ به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس