کد خبر 1313348
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
تاکید برلین بر مسئله مشارکت هسته‌ای در ناتو/رایزنی تلفنی وزرای خارجه آلمان و روسیه

وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) در استکهلم مسئله مشارکت هسته ی در ناتو و مبارزه برای خلع سلاح اتمی را متناقض با هم ندانسته و همچنین تلفنی با همتای روسی خود گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "آنالنا بائر بوک"، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) بعد از دیدار با همتای سوئدی خود در استکهلم مسئله مشارکت هسته ای و هم زمان خلع سلاح هسته ای را دو موضوع مرتبط و نه متناقض با هم ارزیابی کرده و هیچ تناقضی در پایبندی به مشارکت هسته ای ناتو و مبارزه این ائتلاف با خلع سلاح اتمی ندانست.

وی در سخنان خود تاکید کرد: نقطه قوت سیاست خارجی این است که نباید به آن سیاه و یا سفید نگاه کرد.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: هدف ما این است که جهانی بدون تسلیحات اتمی و دنیایی امن تر داشته باشیم. در این راستا آلمان می خواهد به عنوان کشوری که هرگز قدرت اتمی نبوده و نخواهد شد سهمی را در این راستا ایفا کند.

تاکید کرد که در قرارداد ائتلافی دولت جدید آلمان این تعهد وجود دارد که آلمان به عنوان ناظر همراه با شرکا به معاهده منع تسلیحات هسته ای بپیوندد.

بائر بوک در استکهلم در یک کنفرانس خلع سلاح هسته ای شرکت کرد.

وزیر امور خارجه جدید آلمان همچنین در تماسی تلفنی با همتای روسی خود "سرگئی لاوروف"، مجددا به مسکو درباره تقض حاکمیت اوکراین هشدار داد.

وی امروز (سه شنبه) بعد از تماس تلفنی با لاوروف در پیامی توئیتری نوشت: تمامیت ارضی اوکراین نباید نقض شود.

وزرای امور خارجه جی هفت هم در دیدار اخیر خود در لیورپول به روسیه درباره هر گونه دخالت نظامی در اوکراین و عواقب گسترده آن هشدار دادند.

از جمله موضوعات دیگری که بائربوک در گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود به آن پرداخت مسئله معافیت ویزا برای جوانان روسی و همچنین همکاری در زمینه های فناوری بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس