کد خبر 1310455
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
موشک امرام

سنای آمریکا شب گذشته /سه شنبه/ با رد قطعنامه ای که مانع فروش صدها میلیارد دلار تسلیحات نظامی آمریکا از جلمه موشک به عربستان سعودی می شد، از فروش تسلیحات به این کشور حمایت کرد.

به گزارش مشرق، تارنمای خبری آمریکایی هیل با انتشار این خبر  نوشت: سنای آمریکا شب گذشته (سه شنبه) تلاشی که  توسط دولت بایدن برای ممانعت از فروش ۶۵۰ میلیارد دلار تسلیحات نظامی آمریکا  به عربستان سعودی صورت گرفته بود را رد کرد. بنابراین گزارش سنای آمریکا در حقیقت با رد این ممنوعیت به حمایت از فروش موشک های پیشرفته میان برد هوا به هوا و دیگر تسلیحات نظامی به عربستان پرداخت.

هیل  در ادامه نوشت: سناتورهای مجلس سنای آمریکا با  ۶۷ رای مخالف در برابر ۳۰ رای موافق با قطعنامه ای که پیشتر از سوی برخی سناتورها ارائه شده بود مخالفت کرده و آن را رد کردند. «رند پل»  سناتورجمهوریخواه از ایالت کنتاکی، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت و «مایک لی» سناتور جمهوریخواه از ایالت «یوتا» در دولت بایدن قطعنامه ای موسوم به «قطعنامه مشترک عدم تایید» را بمنظور ممنوعیت فروش سلاح به عربستان ارائه کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

استراتژی موفق یمن برای اتمام موشک‌های پدافندی عربستان جواب داد/ پاتریوت‌های محافظ بن سلمان بی‌فایده‌تر از قبل شدند +عکس

این گزارش می افزاید: درحالی که بسیاری از نمایندگان کنگره، عربستان را یکی از شرکای مهم آمریکا در خاورمیانه می دانند، اما برخی از اعضای کنگره از ریاض به علت دست داشتن در جنگ یمن ، جنگی که بدترین فاجعه  بشری جهان به شمار می رود، انتقاد می کنند.

برنی سندرز پیش از رای گیری به این قطعنامه گفت: صادارت هرچه بیشتر موشک به عربستان چیزی نیست جز دامن زدن هرچه بیشر به این درگیری و ریختن نفت بر آتشی که هم اکنون افروخته است.

هیل درادامه نوشت:این قطعنامه قصد داشت تا مانع از فروش  ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوای ساخت «ریتون تکنالوژی» شود.

رند پل نیز پیش از انجام رای گیری در صحن سنا و در حمایت از قطعنامه ممنوعیت فروش سلاح به عربستان گفت: آمریکا باید به فروش تسلیحات به عربستان تا زمانی که سعودی ها به محاصره یمن خاتمه ندهند، پایان دهد؛ بایدن رییس جمهوری آمریکا گفته بود که قصد دارد تا سیاست حمایت ترامپ در قبال عربستان را تغییر دهد.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک؛ «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا که فروش سلاح به عربستان را از سوی آمریکا به دلیل کشتار یمنی ها غیرقابل قبول می داند، خواستار توقف فروش موشک به عربستان سعودی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار شده بود.

 نماینده دموکرات ایالت مینه سوتای آمریکا ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰ با ارائه طرح خود موسوم به «قطعنامه مشترک عدم تایید»، دلیل آن را نقش عربستان در جنگ یمن و سابقه حقوق بشر این کشور دانست.

ایلهان عمر دراین باره گفت: درحالی که عربستان سعودی به کشتار مردم بیگناه ، گرسنگی دادن به میلیون ها نفر در یمن، قتل و شکنجه مخالفان و حمایت از برده داری مدرن ادامه می دهد، فروش سلاح به این کشور اقدامی انسانی نیست.

این قانونگذار آمریکایی افزود، اگر واقعا به حقوق بشر در سیاست خارجی خود باور داریم، نباید ناقضان حقوق بشر را مسلح کنیم.۳۰۲**

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • .. IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 1
    زیاد جدی نگیرید! چقدر خبر بی اهمتی! مثل اینکه،یک نفر بگه،با دست راست قهره هستم! و هیچ کاری باهش نمی کنم! خب از اساس مسخره چنین چیزی! امریکا و غرب همیشه پشتیبان عربستان بوده، کیف پولیشونه،مگه میشه تنهاش بزارن،یک روح ،در یک بدن!
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 1
    یمن باید خیلی بیشتر فشار بیاره! تا اینا ساخته . ارسال بشه باید کار رو تموم کنن
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 2
    اقا شیلنگ سلاح به سمت یمن رو باز کنید تا اینا شارژ بشن حسابی ! قبل اینکه سعودی رو باز پرکنن پارشون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس