کد خبر 1308685
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
ورود بالگرد نظامی اوکراین به عمق خاک بلاروس

بلاروس از نقض حریم هوایی خود و ورود یک فروند بالگرد نظامی اوکراین به عمق خاک خود خبر داد.

به گزارش مشرق، مقام‌های بلاروس شنبه شب به وقت تهران از نقض حریم هوایی این کشور از سوی یک بالگردنظامی اوکراین خبر داد.

به نوشته وبگاه «اسیز نیوز» در بیانیه دولت بلاروس آمده است که روز شنبه، حوالی ساعت ۱۲ به وقت محلی، در مرز بلاروس و اوکرایننزدیک گذرگاه مرزی «نوایا رودنیا» تحت کنترل واحد مرزبانی بلاروس، یک بالگرد نظامی اوکراینی حریم هوایی این کشور را نقض کرد.

بلاروس اعلام کرده که بالگرد نظامی  اوکراینی از نوع «ام آی -۸»  که در ارتفاع  ۱۰۰ متری پرواز می‌کرد، به یک کیلومتری عمق خاک این کشور وارد شده است. در این بیانیه خاطرنشان شده است که این تخلف در رزمایشی که اوکراین در مرز بلاروس انجام داده، رخ داده است.

تصاویری نیز از لحظه تجاوز اوکراین به حریم هوایی بلاروس در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

این بالگرد که ساخت روسیه است و  به عنوان یک بالگرد تهاجمی و ترابری به کار گرفته می‌شود. روسیه بزرگترین به کارگیرنده انواع این بالگردها است.

این در حالی است که وزیر دفاع بلاروس گفته است که نیروهای ارتش این کشور در حال برگزاری یک رزمایش مشترک با نیروهای ارتش روسیه در مرزهای جنوبی با اوکراین هستند.

وزیر دفاع  بلاروس همچنین گفت که اوضاع نزدیک مرزهای جنوب و غرب متشنج است و مینسک می‌خواهد تا پاسخی قاطع به این اوضاع بدهد. وزیر دفاع بلاروس همچنین بر ضرورت تقویت سیستم دفاع هوایی منطقه‌ای مشترک با روسیه در بلندمدت نیز اشاره کرد.

وزیر دفاع بلاروس گفت: «نتایج ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که اقدامات غرب برای نظامی کردن منطقه منجر به تغییر قابل توجهی در موازنه قوا می‌شود. پتانسیل تهاجمی نیروهای مسلح کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای ما در حال افزایش است.   واحدهای نظامی جدید در مرز مستقر شده و تسلیحات جدید نیز در حال تهیه است.»

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز جمعه در گزارشی مدعی شد روسیه در نظر دارد تا اوایل سال آینده میلادی به اوکراین حمله نظامی کند. واشنگتن پست به نقل از مقام‌های آمریکایی و یک سند اطلاعاتی ادعا کرد که کارزار برنامه‌ریزی شده می‌تواند حمله از چند جبهه با حضور ۱۷۵۰۰۰ نیرو باشد.

یک مقام دولتی ناشناس آمریکایی به این روزنامه گفت، این طرح‌ها شامل حرکت گسترده ۱۰۰ گردان از گروه‌های تاکتیکی با حدود ۱۷۵۰۰۰ پرسنل، همراه با زره‌پوش، توپخانه و تجهیزات است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس