جنگنده‌های سوخو

روسیه در اقدامی جهت حمایت از بلاروس متحد خود، شماری از جنگنده‌های «سوخو-۳۰» خود را عازم بلاروس کرد.

به گزارش مشرق، شمار نامشخصی از جنگنده‌های «سوخو -۳۰» نیروی هوایی روسیه در روزهای گذشته وارد پایگاه هوایی «بارانوویچی» در بلاروس شدند.

به گزارش وبگاه روسی «ارو تایمز» روسیه و بلاروس از ایجاد یک مرکز آموزشی مشترک برای نیروهای هوایی دو کشور در این پایگاه هوایی خبر دادند. هر دو نیروی هوایی از جنگنده‌های سوخو-۳۰ استفاده می‌کنند. بارانوویچی، در ۱۳۶ کیلومتری جنوب غربی شهر «مینسک» واقع شده است، همچنین در حدود صد کیلومتری مرزهای اوکراین، لهستان و لیتوانی قرار دارد.

ماموریت جنگنده‌های سوخو-۳۰ روسی در بارانوویچی تنها محدود به آموزش نخواهد بود. وزارت دفاع بلاروس توضیح داده  که آنها ماموریت‌های رزمی مشترکی را برای حفاظت از مرزهای دو کشور متحد انجام خواهند داد.

از سال ۱۹۹۹، روسیه و بلاروس یک ائتلافی تشکیل داده‌اند که هدف اصلی آنها اتحاد دو کشور است. از ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ هزار نظامی، ۸۰ فروند هواپیما و بالگرد، حدود ۳۰۰ تانک و بیش از ۱۰  فروند کشتی از روسیه و بلاروس در رزمایش مشترکی به نام «زاپاد» شرکت خواهند کرد. این رزمایش از سوی لهستان و کشورهای بالتیک از نزدیک رصد خواهد شد.

منابع خبری به تازگی گزارش دادند که دست‌کم پنج پرواز جاسوسی توسط هواپیماهای تجسسی غربی روز سه شنبه بر فراز دریای بالتیک و در بحبوحه آماده شدن نیروهای روسیه و بلاروس برای برگزاری رزمایش «زاپاد» در سال ۲۰۲۱ صورت گرفت.

 بر اساس داده‌های ترافیک هوایی مورخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۱، نیروی هوایی ایالات متحده یک هواپیمای «آرسی-۱۳۵» ویژه جنگال (جنگ الکترونیکی) خود مستقر در «سافولک» در شمال  انگلیس را  به اطراف «کالینینگراد» اعزام کرد. این هواپیما با گذر از حریم هوایی لهستان و لیتوانی به طور کامل در اطراف  کالینینگراد پرواز کرد.

نیروی دریایی آلمان نیز یک هواپیمای گشت دریایی «اوریون» را برای بر فراز دریای بالتیک و اطراف کالینینگراد به پرواز درآورد.

دو فروند هواپیمای نیروی هوایی سوئد از نوع هشدار سریع «ساب اس-۱۰۰»  و یک فروند هواپیمای شناسایی سیگنال «گالف استریم اس-۱۰۲» نیز پروازهایی را اطراف کالینینگراد انجام دادند. یک فروند هواپیمای جنگال نیروی هوایی فرانسه نیز از نوع «سی-۱۰۶ گابرئیل» در طراف کالینینگراد پرواز کرد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس اخیرا گفت که مسکو به زودی این کشور را با دهها هواپیمای نظامی، بالگرد، سیستمهای ضدهوایی و احتمالا سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ تجهیز خواهد کرد.   لوکاشنکو اوایل ماه اوت نیز تاکید کرده بود که مینسک علاقمند به خرید اس-۴۰۰ از روسیه به قیمت مناسب است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس