آمریکا ۴هزار نظامی پشت مرز بلاروس مستقر کرده است

یک مقام ارشد نظامی بلاروس، آمریکا را به انجام اقدامات جاسوسی و شناسایی در سراسر قلمرو کشورش متهم کرد و گفت ۴هزار نظامی آمریکایی در پشت مرزهای بلاروس مستقر شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک منبع ارشد نظامی بلاروس اعلام کرده است که آمریکا در حال انجام اقدامات جاسوسی و شناسایی در سراسر قلمرو کشورش است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا و اجتناب از درگیری با روسیه

در همین ارتباط نیز، سرلشکر «ولادیمیر آرچاکوف»، معاون رئیس شورای امنیت بلاروس بامداد شنبه گفت که هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا در حال انجام اقدامات جاسوسی و شناسایی اپتوالکترونیکی مناطق غربی بلاروس و همچنین ردگیری رادیو الکترونیکی بر کل کشور هستند.

گفته شده شدت پروازهای شناسایی استراتژیک آمریکا در حریم هوایی لهستان و در نزدیکی مرز بلاروس افزایش یافته است و این پروازها امکان شناسایی نوری-الکترونیکی مناطق غربی ما و تمام قلمرو بلاروس را فراهم می‌کند.

به گفته این مقام نظامی بلاروس، بخش شناسایی نظامی به فعالیت‌های خدمات مرزی این کشور اضافه شده است.

معاون رئیس شورای امنیت بلاروس همچنین به داده‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد گروهی متشکل از ۴ هزار سرباز آمریکایی در نزدیکی مرز لهستان و بلاروس مستقر شده اند.

ولادیمیر آرچاکوف همچنین افزود: «توافقنامه جدید در زمینه گسترش همکاری بین آمریکا و لهستان در زمینه دفاعی که در آگوست سال گذشته امضا شد، به واشنگتن این امکان را می‌دهد که نیروهای خود را تا هزار نفر دیگر افزایش دهد و زیرساخت‌های نظامی موجود را برای استقرار حدود ۲۰ هزار نیروی نظامی ارتقا دهد.»

این نظامی ارشد بلاروس افزود که آمریکا حضور نیروهای خود در خاک لهستان را ابزاری برای بازدارندگی مسکو می‌داند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس