شروط جدید پاکستان برای اجازه عبور کمک‌های هند به افغانستان

در حالی که مقامات پاکستانی بارها در رسانه‌ها خواستار کمک به افغانستان شده‌اند اما برای اجازه عبور کمک‌های بشر دوستانه هند از خاک این کشور شرط گذاشته‌اند.

به گزارش مشرق، پاکستان برای این که به هند برای انتقال کمک های بشردوستانه اش به افغانستان اجازه عبور دهد، شرط‌های تازه‌ای تعیین کرده است.

مقامات هندی در این باره خاطرنشان کردند که دو ماه پیش پس از گسترش فقر در افغانستان، پنجاه هزارتن گندم ومقداری دارو برای شهروندان این کشور کمک می‌کنند و از مقامات  اسلام‌آباد در واست مجوز عبور این محموله بشردوستانه را به افغانستان دادند.

با این حال، مقامات پاکستانی پس از گذشت یک ماه به درخواست، هند جواب مثبت داد اما به تازگی این کشوربرای اجازه عبورکمک‌های هند به افغانستان، شروطی را تعیین کرده است.

رسانه ایندیا تودی به نقل از منابع هندی گزارش داد که پاکستان مجموعه‌ای شروط را به طرف هندی ارائه کرده است.

پاکستان اصرار دارد که گندم و داروی کمکی هند به افغانستان باید با کامیون‌های این کشورحمل شود، اما طرف هندی پیشنهاد کرده است که حداقل کامیون‌های افغانستان این محموله  را به کشورشان انتقال دهند.

گفته می‌شود که در گذشته کامیون‌های افغانستان در این مسیر تردد داشته‌اند ما پاکستان اکنون بر تردد کامیون‌های کشورش اصرار دارد.

رسانه هندی اظهار کرد که همچنین از طرف هند خواسته شده است تا برای عبور محموله کمکی به افغانستان، به طرف پاکستانی مبالغی را پرداخت کند.

با این حال گفت وگوهای هند و پاکستان بر سر چگونگی انتقال این محموله بشردوستانه به افغانستان همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که با فرا رسید فصل سرما و افزایش فقر، بیکاری و گرسنگی، افغانستان بیشتر از هر زمان دیگری به کمک نیاز دارد.

پاکستان بارها از کشورهای دیگر خواستار کمک‌های بشر دوستانه به افغانستان شده است اما در بیش از دو ماه اخیر، به محموله‌های هند اجازه عبور نداده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    پاکستان باید کامیون مجانی در اختیار هند قرار دهد تا در کار خیر هندی ها سهیم شود و درخواست وجه برای انتقال کار زشت و غیر اخلاقی است
  • FI ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    پاکستان بزرگترین گدای دنیاس.رییس سازمان هلال احمر ایران در یک برنامه تلویزیونی میگف موقعی که کمکهای ایران رو موقع سیل به فرودگاه اسلام اباد پاکستان بردیم‌ کارگران و مسئولان فرودگاه بابت تخلیه کمکهای ایران در خواست پول داشتند و خالی نمیکردن حالا از این وحوش انتظار کمک برای افغانستان دارین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس