کد خبر 1307121
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
قتل

زن جوان که به اتهام قتل همسر عراقی‌اش به پرداخت دیه و حبس محکوم شده بود با نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور به زودی در شعبه هم عرض محاکمه می شود.

به‌ گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال ۹۶ به‌ دنبال گزارش یک  قتل در خیابان دولت آغاز شد. پس از آن بلافاصله مأموران در محل حاضر شده و با جسد مردی به‌نام موسی ۴۲ ساله مواجه شدند که جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی انتقال یافت.

مأموران پلیس در نخستین گام دوربین‌های مداربسته محل را مورد بازبینی قرار دادند و مشخص شد که همسر مقتول به‌نام مهسا عامل قتل بوده است. به این ترتیب مأموران زن جوان را که دختر تاجری ایرانی بود در خانه مادربزرگش دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید

احتمال قتل در پرونده مرگ جوینده گنج

مهسا که فارغ‌التحصیل رشته حقوق است پس از بازداشت به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: پدرم تاجر است. چندسال قبل که به عراق رفته بودیم با موسی که ۱۴ سال از من بزرگ‌تر بود آشنا شدم و با وجود مخالفت پدرم سه سال قبل به‌صورت مخفیانه ازدواج کردم و به سلیمانیه عراق رفتم و در حال حاضر هم یک دختر دوساله و یک پسر چهارماهه دارم. اما در این سه سال آنقدر از بدرفتاری‌های همسرم خسته شده بودم که از ازدواجم پشیمان شدم. او بیکار بود و من به بهانه تحصیل در اتریش از پدرم پول می‌گرفتم و به همسرم می‌دادم.

وی در ادامه افزود: تا سه ماهگی فرزند اولم، زندگی‌ام خوب بود ولی کم‌کم اختلاف ما شروع شد و همسرم با هر بهانه‌ای کتکم می‌زد. حتی یک‌بار قصد داشت من را از بالکن خانه به پایین بیندازد و اگر همسایه‌ها به دادم نرسیده بودند معلوم نبود چه بلایی سرم می‌آمد. تا اینکه سه ماه قبل همسرم به سفر رفت و وقتی برگشت، با خود اسلحه آورد. من به او گفته بودم بهتر است به ایران برویم برای خود کاری راه بیندازیم او هم قبول کرد اما وقتی به ایران آمدیم و می خواستیم نمایندگی یک شرکت بزرگ را بگیریم  به یکباره نظر موسی عوض شد و تهدیدم کرد که اگر به حرفش گوش نکنم بچه‌ها را از من می‌گیرد و نمی‌گذارد آنها را ببینم. من هم از شنیدن این حرف کنترل اعصابم را از دست دادم و با همان اسلحه که در کیفم بود، چهار گلوله به سمتش شلیک کردم چون می‌دانستم اگر اسلحه به دستش بیفتد او حتماً من را می‌کشد.

با اعتراف‌های زن جوان وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

متهم در ابتدای جلسه دادگاه اعلام کرد خانواده همسرش اعلام کرده‌اند که در ازای دریافت مبلغی پول حضانت فرزندانم را به من می دهند و من هم نباید هیچ وقت به عراق سفر کنم، در این صورت حاضر به بخشش هستند. بدین ترتیب قضات دادگاه  وی  را به پرداخت دیه و زندان محکوم  کردند اما با اعتراض وکیل اولیای دم به این حکم، پرونده به دیوان عالی کشور رفت.

وکیل اولیای دم اعلام کرد متهم هنوز دیه را به اولیای دم پرداخت نکرده و اولیای دم در صورت دریافت دیه حاضر به گذشت هستند. در غیر این صورت قصاص می‌خواهند.

با اعتراض وی ، حکم زن جوان در دیوان عالی کشور شکسته شد تا وی این‌بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع  ‌کند.

 این در حالی است که وکیل مهسا گفت: با اینکه موکلم با وثیقه آزاد است و ما حاضریم مبلغ درخواست شده را به اولیای دم بپردازیم اما اولیای دم هنوز فرزندان موکلم را تحویل نداده‌اند و آنها در عراق هستند. اولیای دم گفته‌اند که مهسا برای تحویل گرفتن فرزندانش و همین‌طور پرداخت مبلغ مورد درخواست باید به عراق برود. اما به نظر می‌رسد آنها قصد دارند از قانون محاکمه در سرزمین خودشان استفاده کنند و پس از کشاندن این زن به عراق، وی را در آنجا محاکمه و به اعدام محکوم کنند. از این‌رو موکلم از ترس جانش نمی‌تواند به این کشور سفر کند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    17 24
    شوهرم تهدید کرد کشتمش!! روزی هزاربار زن و شهرها کشمش دارد اگر باشد با اسلحه به هم پاسخ دهند تکلیف چیست؟حق این زن اعدام است مگر اینکه اولیای دم کوتاه بیایند.
  • حیدر صالح DE ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    33 2
    قتل در سرزمین ایران صورت گرفته و فقط حاکمیت ایرانی صلاحیت رسیدگی دارد. بهتره که این خانم به عراق سفر نکنه
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      20 2
      موافقم
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      3 3
      میتونه بره ولی ملاقات تحت حفاظت و در کنسول ایران برگزار بشه.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    17 3
    کاش وزارت آموزش و پرورش به جای آماده کردن دانش آموزان برای مسابقه کنکور به آنها مهارتهای زندگی و طریقه کنترل احساسات رو آموزش میداد.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      2 1
      هر گرفتاری و بزهکاری و جنایت و ناهنجاری اجتماعی و قانون شکنی و بی احترامی به عرف و ارزش ها یهویی همه از مرد و. زن و کارشناس و مسئولین فرهنگی و باسواد و بی سواد یاد آموزش و پرورش می افتند که باید بچه ها. در مدرسه باید آموزش خوب ببینند اما دریغ از نیم نگاه از بالادستی. ها و مسئولین. به قشر فرهنگی. که بابا تو چکار. برای این طیف کردین که حالا. انتظار دارید باید سرمایه گذاری در فرهنگ کرد تا جامعه سالم و کوشا داشته باشیم
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      3 0
      قربون آدم چیز فهم
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    بهانه زنها ، شوهر دست بزن داشت ، شوهر کتکم میزد و...مثل همون زن که شوهر بیچاره رو به بهانه خرید منزل کشوندن توی بیابان بعد با بنگاه دار سرش بریدن گذاشتن رو سینه اش
  • معلم IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    9 1
    اختلافات فرهنگی را قبل از ازدواج جدی بگیرید . حتی دو خانواده در یک شهر هم ممکن است‌ تفاوت دیدگاههای جدی در زندگی داشته باشند چه رسد به دو فرهنگ در دو هر و از آن بیشتر دو فرهنگ کاملا متفاوت در دو کشور . اساساً نگاه ایرانیان و عراقی ها در وظایف، حقوق وتکالیف زن و مرد در خانواده با هم تفاوتهای جدی دارد البته که این زن در ازدواج با یک مرد ۱۴ سال بزرگتر(۱) با آن تفاوتی که عرض کردم (۲)اشتباه کرده و از نظر خانواده‌اش برگشته(۳) پنهانی ازدواج کرده(۴) مخفی کاری را ادامه داده(۵) همسرش را با پول پدرش اداره کرده(۶) و بقیه ماجرا هم که ۷. ۸ و ۹ و... حالا هم با رفتن به عراق آخرین اشتباهش را خواهد کرد و زندگیش برای همیشه نابود خواهد شد
  • ناشناس IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    5 2
    من هم با 45 سال سن و با دارا بودن بهترین مدرک دانشگاهی از تهران با پیشینه قوی مذهبی و متعهدی و با اخلاق برای هر دختری میرفتم ردمون میکردن و متاسفانه هنوز مجردم متاسفم برای بعضی خانواد ه ها و دخترها
  • میلاد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    1 2
    مسله کنکور مشکل مردم را حل نمی کنه تازه یکسری با تشکیل کلاسهای کنکور مثل زالو دارن خون مردم را می مکنن. و برای دولت مثل جریمه های تردد کرونایی در آمد زایی دارد. باید مشکل اقتصاد را باید حل کرد.
  • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 7
    از خودش دفاع کرده باید آزاد بشه و پیش بچه هاش برگرده. اگر شوهره توی عراق یک زن ایرانی را می‌کشت که بهش جایزه هم میدادن.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 0
      خدا را شکر که تو دوکلاس سواد نداری وگرنه ظالمی میشدی!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 0
      تو آنجابودی و دیدی که از خودش دفاع کرده؟
  • سامیه IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    7 0
    کاش تلویزیون و فضای مجازی به جای آموزش دوستی دختر و پسر وازدواج خیابانی وبی حیایی به مردم یاد می دادند که ازدواج دختر باید با اجازه پدر باشد تا با تحقیق باشد نه اینکه دختر فرار کند و پنهانی بیفتد دنبال یکی تازه اینا چطور بی اذن پدر ازدواج کردند
  • عبدالله IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 3
    ۱. چون قتل عمد بوده اولیاء مقتول، حق قصاص دارند ۲. الولد للفراش: فرزندان متعلق به [طرف] شوهرند و السلام
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    این زن که دست به اسلحه اش خوب است! خب بره عراق ونسل شوهرمرحومش را تارومار کنه وبا بچه هاش بسلامتی برگرده!!!بااینکاردیگه شاکی هم نخواهد داشت!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    بهتر است در ایران بماند و اگر تونست فرزندانش را به ایران برگرداند و بعد از مدتی شاید بتواند پرونده مشمول زمان و یا رضایت قطعی شاکی را بگیرد. فعلا هم از طریق کنسولگری پیگیری سرپرستی بچه ها را اقدام کند. ورود به عراق کار عاقلانه ای نیست‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس