دستگیری

جانشین فرمانده انتظامی گرگان گفت که عامل تبرکشی و درگیری در یکی از خیابان‌های مرکزی این شهر کمتر از سه دقیقه بعد از ارتکاب جرم دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی تجری جانشین فرمانده انتظامی گرگان روز دوشنبه اظهار داشت: پیش از ظهر امروز فردی با موتورسیکلت به گلدان‌های یک گل‌فروشی در خیابان امام خمینی (ره) گرگان برخورد کرد که پس از اعتراض صاحب مغازه و همکارش، راکب موتورسیکلت با چاقو و تبر به آنان حمله‌ور شد.

وی بیان کرد: خبر این درگیری از طریق مردم به ۱۱۰ گزارش شد که ماموران انتظامی بلافاصله در محل درگیری حاضر شده و ضارب را در حال فرار دستگیر کردند.

تجری با بیان این که جراحت وارد شده به این ۲ نفر سطحی بوده و حال عمومی آنان رضایت‌بخش است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده در کلانتری، تحویل مقامات قضایی شد.

بیشتر بخوانید

بازداشت شرور قمه به دست

این درگیری، چهارمین تبرکشی در گرگان از ابتدای امسال تاکنون است.

در اولین مورد از این درگیری ها، اواخر اردیبهشت ماه، فیلم کوتاهی از درگیری در یکی از روستاهای گرگان توسط کاربران فضای مجازی گلستان پخش شد که در آن تعدادی موتورسوار پس از جدال لفظی با یک راننده نیسان به وی حمله کرده و با وارد کردن ضربه تبر، او را نقش زمین کردند.

در مورد دوم و در فاصله ۱۰ روز پس از اتفاق اول، فیلم دیگری از وقوع حمله با تبر در نقطه دیگری از گرگان منتشر شد که در آن جوانی پس از باز کردن در خودرویی که در وسط خیابان متوقف شده بود، چند ضربه متوالی با تبر به راننده وارد کرد.

در سومین مورد تبرکشی گرگان، در مردادماه یک معتاد سابقه دار با در دست داشتن قمه و تبر در خیابان مرکزی شهر گرگان با حمله به کاسبان و رهگذران، جوان ۱۷ ساله را به قتل رساند و تعدادی را هم مجروح و راهی بیمارستان کرد.

همه عوامل این درگیری ها توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

کارشناسان معتقدند که میزان بروز جرایم خشن در گلستان افزایش نداشته اما انتشار تصاویر و انعکاس گسترده این افعال مجرمانه در فضای مجازی القا می کند که امنیت استان دچار خدشه شده که این برداشت اشتباه و نادرست است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت که انتشار فیلم‌ها و تصاویری که استان را ناامن جلوه می‌دهد علاوه بر کاهش احساس امنیت در شهروندان، به دلیل احتمال کاهش ورود مسافران ناشی از آن بر اقتصاد منطقه تاثیر می گذارد.

سرهنگ علی‌رضا نصیری از مردم گلستان خواست برای جلوگیری از بروز هرگونه رعب، دلهره، استرس و وحشت در جامعه، از انتشار و بازنشرهای مکرر آن خودداری کنند.

نصیری اضافه کرد: اغلب مردم از توانایی تشخیص و تحلیل اخبار فضای مجازی برخوردار نیستند و نمی‌توانند میان مطالب درست و غلط منتشر شده تفاوتی قایل شوند که تکرار این اتفاقات موجب بروز مشکلاتی در جامعه خواهد شد.

گلستان یکی از استان‌های مرزی در شمال کشور با ۲ میلیون نفر جمعیت است که به علت شرایط خاص زیست محیطی و آب هوایی، اقوام و مذاهب مختلف در کنار همدیگر به دور از هر گونه درگیری، با اخوت و مهربانی زندگی مسالمت‌آمیز دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 1
    آدم زیاد شده. افزایش این رفتارها نتیجه ازدحام جمعیته.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      آدم بله.!جای انسان خوب خالی کم هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس