کد خبر 1306838
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

جک درب پارکینگی در زمستان نیاز به مراقبت و نگهداری بالایی داره و نباید از این موضوع مهم غافل شد. چون ممکنه درب به دلیل یخ زدگی باز نشه و در نهایت مشکلات بسیاری زیادی رو به همراه خواهد داشت. در نتیجه، پیشنهاد می کنیم همون اندازه که به خودروها در زمستان اهمیت میدین، حواستون به درب اتوماتیک پارکینگ باشه. اگه واستون سوال پیش اومده که چیکار کنیم تا درب برقی پارکینگ روزهای سرد پاییز و زمستان خراب نشه، ادامه مطلب رو بخونین.

حواستون به جک درب پارکینگ در زمستان هست؟

خرید جک درب برقی با کیفیت

با توجه به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان هست، به همین دلیل به عنوان اولین گام برای مراقبت از جک درب برقی در زمستان، خرید از برندهای معتبر خواهد بود. به چند دلیل خرید از بهترین برند جک پارکینگ از میتونه نتیجه بهتری در زمستان داشته باشه که عبارتند از:

جک پارکینگ تولید شده در برندهای معتبر تحمل و مقاومت بالایی در برابر نوسانات دمایی دارن و به همین دلیل سرمای زمستان نمیتونه عملکرد رو دچار اختلال کنه.

امکان نفوذ نم و رطوبت و گرد و غبار و حتی حشرات به داخل جعبه موتور وجود نداره. لازمه بدونین حشرات و گرد و غبار پس از ورود به داخل جعبه موتور می تونن باعث اتصال کوتاه و خرابی کامل دستگاه بشن.

حواستون به جک درب پارکینگ در زمستان هست؟

تمیز کردن مرتب جک درب پارکینگی

حتی اگه از بهترین برند جک درب پارکینگ خریدتون رو انجام داده باشین، باز هم نباید از تمیز کردن و رفع گرد و غبار و همچنین ذرات روغن و چربی انباشته شده روی سطح جک و موتور غافل شد. با دستمال کمی نمناک می تونین تمام سطح جک برقی رو تمیز کنین و از انباشته شدن بیش از اندازه گرد و غبار جلوگیری کنین. نکته بسیار مهم اینکه، به هیچ عنوان نباید چه در روزهای گرم تابستان و چه در پاییز و زمستان روی موتور و جک درب برقی آب و مواد شوینده بریزید، چون ممکنه دچار اختلال در عملکرد و خرابی های بیشتر بشه. مخصوصا در فصل زمستان که احتمال یخ زدگی خیلی بیشتر خواهد شد.

عایق کاری درب برقی رو فراموش نکنین

درسته که خیلی از برندهای معتبر و شناخته شده محصولاتی رو ارائه میدن که افزیش و کاهش ناگهانی دما نمی تونه باعث خرابی بشه، اما احتیاط همیشه لازمه. برای جلوگیری از یخ زدگی موتور و سطح روی جک ریلی و کشویی، بهترین کار عایق کاری هست. برای عایق کاری میتونین از پشم شیشه استفاده کنین که عملکرد خیلی خوبی در برابر جلوگیری از تبادل حرارت و دما داره.

حواستون به جک درب پارکینگ در زمستان هست؟

روغن کاری جک درب پارکینگ در زمستان

تفاوتی نداره که هوا سرد باشه یا گرم، در هر صورت بهتر اینه به صورت مرتب جک و بازوی درب و سایر بخش ها رو روغن کاری کنین. البته روغن کاری نیاز به مهارت داره و به چند نکته مهم در این زمینه باید توجه داشته باشین که عبارتند از:

· روغن مناسب انتخاب کنید! یکی از بهترین روغن ها برای درب های پارکینگی، WD 40 Specialists یا روغن سفید لیتیوم هست که به گریس لیتیوم سفید هم معروفه. توجه داشته باشین که استفاده از روغن های غیر استاندارد برای این درب ها مناسب نیست و میتونه باعث ایجاد مشکل و خرابی بشه.

· در مرحله روغن کاری لازمه غلطک، فنر به طور کامل روغن کاری بشن تا از ساییده شدن بخش های مختلف در اثر تماس زیاد با هم جلوگیری بشه.

· قبل از روغن کاری حتما گرد و غبار و آلودگی های انباشته شده روی جک و سایر قطعات رو تمیز کنین.

تعمیر جک درب پارکینگی

برای اینکه بتونین از خرابی های احتمالی در درب جلوگیری و بهبود نحوه عملکرد در دمای زیر صفر رو تضمین کنید، بهترین کار سرویس و تعمیر دوره ای درب و جک های نصب شده بر روی آن هست. با تست این قطعات هرگونه خرابی احتمالی شناسایی و در صورت نیاز با قطعات اصل و با کیفیت باید جایگزین بشن.

حواستون به جک درب پارکینگ در زمستان هست؟

بررسی تنظیمات جک درب برقی

با سرد شدن هوا باز و بسته شدن درب به سختی انجام شده و سرعت حرکت درب کندتر میشه. با توجه به شرایط آب و هوایی باید سرعت موتور و جک رو به خوبی تنظیم کنین. البته انجام اینکار نیاز به مهارت داره و بدون تخصص بهتره این اقدامات رو انجام ندین. برندهای معتبر در جک ریلی پارکینگ    قابلیت سرعت دو زمانه رو اختصاص دادن که باعث میشه درب در حین حرکت و بسته شدن سرعت بالایی داشته باشه و در زمان بسته شدن سرعت کاهش پیدا میکنه. با این قابلیت از برخورد شدید لنگه های درب به هم جلوگیری میشه و بدون شک به درب و سایر قطعات نصب شده آسیب وارد نمیشه.

بهترین جک درب پارکینگی چه ویژگی هایی داره؟

پس از بررسی موارد مهمی که لازمه در مراقبت از جک درب پارکینگی در زمستان در نظر داشته باشیم، چند ویژگی مهم در این جک ها رو بررسی می کنیم تا خرید و انتخاب بهتری داشته باشین:

· جک هایی که بر روی درب های پارکینگی کرکره ای و آهنی نصب میشن، باید متناسب با وزن درب انتخاب بشن. در غیر این صورت به موتور و جک و بازوهای درب فشار بسیار زیادی وارد میشه و خیلی زود دچار خرابی خواهد شد.

· نوع درب و ریلی یا کشویی و لولایی بودن رو باید در زمان انتخاب و خرید جک در نظر داشته باشین، چون ویژگی ها و ساختار کاملا متفاوتی دارن.

· بر اساس استاندارد ارائه شده برای جک درب برقی میتونین به میزان مقاومت آنها در برابر نفوذ گرد و غبار و همچنین نوسانات دمایی پی ببرید. اگر در محیط های سردسیر زندگی می کنید، جک هایی رو باید انتخاب کنین که بتونن در برابر سرمای بسیار زیاد زمستان مقاومت کنن. این مساله برای مناطق گرمسیری و همچنین کویری که گرد و غبار زیاد هست نیز باید در نظر گرفته بشه.

· جنس بدنه جک باید در برابر تماس با مواد خورنده و همچنین فشار و ضربه مقاومت ایده آلی داشته باشه. جک های درب برقی در محیط پارکینگ یا ورودی محیط های اداری و صنعتی در فضای باز نصب میشن، به همین دلیل باید از استحکام بالایی برخوردار باشن.

· به ویژگی هایی از قبیل قابلیت تشخیص مانع، ترمزگیری، سرعت دو زمانه، تنظیمات آسان و بدون نیاز به تخصص و موارد مشابه نیز بهتره در زمان انتخاب این قطعات توجه داشته باشین.

علاوه بر موارد فوق، نکات و جزئیات بسیار زیادی در نگهداری و مراقبت از جک درب پارکینگی در زمستان وجود دارد که بسیاری از آنها به کیفیت محصول مرتبط هستند. برای خرید جک های پارکینگی می تونین از محصولات و خدمات گروه متین گذر استفاده کنین. این مجموعه انواع جک های درب پارکینگی، ریموت، برد و چشمی و غیره با برند سوپر لایف رو با گارانتی 24 ماهه و خدمات پس از فروش 5 ساله ارائه داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونین با شماره تلفن ۰۲۱۸۴۲۱۶ تماس بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس