کد خبر 1306199
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
نگاهی به تکنولوژی جالب بی ام و

این خودرو با استفاده از تکنولوژی ژنوفنسینگ و داده‌های جی‌پی‌اس می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی وارد منطقه eDrive شده است.

به گزارش مشرق،‌ BMW علاوه بر شهرهای کپنهاگ، ورونا و تولوز در حال راه‌اندازی مناطق eDrive منحصربه‌فرد خود در ۲۰ شهر دیگر اروپاست. به این ترتیب تکنولوژی پیشرفته BMW هم‌اکنون در ۱۳۸ شهر مهم اروپایی قابل‌دسترسی است.

بیشتر بخوانید

لوسید ایر Dream با کاور بدنه آیرون من +عکس

در سال آینده نیز انتظار می‌رود سرویس یاد شده در حداقل ۳۰ شهر دیگر در سراسر دنیا عرضه شود. زمانی که محصولات پلاگین هیبریدی BMW وارد مناطق eDrive شوند سریعاً از حالت رانندگی تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد. به این ترتیب خودروهای هیبریدی این برند در این مناطق دقیقاً همانند خودروهای تمام الکتریکی عمل خواهند کرد و به لطف راندمان بالای پیشرانه‌های الکتریکی در ترافیک حداقل هزینه سوخت را به مالک تحمیل خواهند نمود.

نگاهی به تکنولوژی جالب بی ام و +عکس

خودرو با استفاده از تکنولوژی ژنوفنسینگ و داده‌های جی‌پی‌اس می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی وارد منطقه eDrive شده است.بسیاری از محصولات پلاگین هیبریدی کنونی و آتی BMW به‌صورت استاندارد از توانایی eDrive خودکار بهره‌مند خواهند شد. رانندگان می‌توانند با راندن حداکثری خودرو در حالت تمام الکتریکی امتیازات بیشتری به دست آورده و این امتیازات را در مناطق eDrive دو برابر کنند. همین امتیازات را می‌توان برای شارژ خودرو بکار برد و اعتبار کسب کرد.

تا به اینجا داده‌های جمع آوری شده از رانندگانی که خودروی خود را در مناطق eDrive رانده‌اند جزئیات جالبی را نشان می‌دهد. بیش از ۷۵ درصد تمامی سفرها در مناطق eDrive در حالت الکتریکی انجام شده و از این میزان حدود ۴۰ درصد قبلاً با حالت الکتریکی وارد مناطق موردبحث شده‌اند. به همین منوال ۳۵ درصد رانندگان نیز با استفاده از عملکرد eDrive به حالت الکتریکی تغییر وضعیت داده‌اند. در سه‌ماهه گذشته محصولات پلاگین هیبریدی BMW ۳.۳ میلیون کیلومتر را در حالت الکتریکی و در این مناطق طی کرده‌اند.

نگاهی به تکنولوژی جالب بی ام و +عکس

این میزان پیمایش معادل بیش از ۸۰ بار سفر در اطراف خط استوا بوده است.مالکان خودروهای پلاگین هیبریدی این برند بیش از ۱۵۰ میلیون امتیاز را از زمان معرفی مناطق eDrive در تابستان ۲۰۲۰ به دست آورده‌اند. این میزان امتیاز معادل حدود ۲.۹ گیگاوات ساعت شارژ است که در اختیار مالکان قرار گرفته است.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سیامک DE ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    6 0
    هر چقدر ماشین آلات از سیستم آنالوگ به دیجیتال و اتوماتیک مبدل شوند و با بسیار پیچیدگی ترشدن سیستم های آن به همان مقدار هم در صورت خراب شدن یک وسیله اش هزینه های بسیار سنگینی روی دست تان خواهد گذاشت بطوریکه دیگر از قید تعمیر کردن آن ماشین خواهید گذشت و بدون اینکه خود بخواهید مجبور تان خواهند کرد که ماشین دیگری را بخرید و آن دیگری را که پول هنگفتی بابت اش از طریق وام بانکی پرداخت کرده بودی دور بیافکنید
    • CA ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      1 3
      در ضمن خودرو الکتریکی در هوای خیلی سرد روشن نمیشود. البته بنظرم با این روند شرکتهای چینی شاید خودرو الکتریکی ارزان و با کامپیوتری که قابل دسترسی توسط مالک خودرو باشد تولید کنند. البته نیاز هست شرکتهای برنامه نویسی برای اجزا خودرو برنامه با لایسنس دسترسی باز بنویسند و اگر این اتفاق بیفتد یک استاندارد هم جهت برنامه های کامپیوتری این خودروها بدست خواهد آمد که فعلا در دسترس نیست و مثل زمان شروع گوشی های هوشمند هست و نیاز به تحول های بسیاری من جمله هوش مصنوعی شبکه ای دارد و البته میزان دسترسی به اطلاعات شخصی برنامه‌های خودرو توسط سازنده و یا مسئولین دولتی و شرکتهای بیمه دارد. چون در حال حاضر حتی استارت خودرو نیز توسط عوامل خارج از اراده مالک میتواند برای وی مشکل بسازد و حتی باعث دسترسی به کامپیوتر و انحراف خودرو و مرگ سرنشین ها گردد. در ضمن کارایی خودرو بنزینی هنوز بسیار بسیار بیشتر از خودروهای الکتریکی هست
    • BE ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      4 2
      چندین سال در صنعت ماشین سازی آلمان کار کردم همش بنجله فقط برای چینیها و عربها و ترکها جالبه چون عقلشون در چشمشونه. اصلا به این کاری که بالا نوشته فنآوری نمیشه گفت فن آوری سیستم پیشرانه برقیه هشتصد ولته نه موتور هایبریده دیزلی که چون نمی‌خواند پیشرانه دیزل رو از ترس بیکاری زیاد در آلمان بزارندکنار تبلیغ میکنند.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 2
      انقدر ذهنت فقیره که لیاقتت همون فرقون هست.از الان نگران خرابی هستی؟
  • مهدی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    5 3
    بسار خودرو مور علاقه من هست از خدا میخوام تا جوان هستم بتون داشته باشم
    • BE ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      6 4
      از خدا بخواه تا جوان هستی راه درست را در زندگی پیدا کنی اینا که اسباب بازیه
  • مانی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 1
    هرکاری کنه به پایه پراید نمیرسه...
  • مانی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 2
    بعد جالبه تعدادی هم میان توکامنتا باز دوباره میگن بده... شما من نمیدونم اونا هر پیشرفتی کنن شما انگ میزنید. بابا شما خوب و عالی. شما مخ. اصن همه بدن ما خوبیم... خدا به داد امام زمان برسه که شما میگید سربازاشن
  • عموناصر IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 2
    یک لحظه فکرکردم پرایده، آخه خیلی شبیهشه ‍‍‍
  • حسن خلیلی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 2
    طرف آرزوشه بی ام و داشته باشه ولی چون دستش بهش نمیرسه میگه بنجله. آره پراید خوبه. متاسفانه ما ایرانیها اگه دستمون به یه چیزی نرسه میگیم بده مال ما خوبه
    • BE ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      1 0
      بشین بابا من من المانشم بودم بی ام سوار نمی‌شدم تسلا سوار میشدم چون مالیاتهای جاده و محیط زیستش صفره بر عکسه بنجله بی ام و و بقیه حتی خود آلمانیام ماشین کره ای برقی میخرند
  • آراد IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 1
    علاقه ی زیادی به bmw دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس