وزیر علوم: هر فردی برای پیشرفت ایران تلاش کند «بسیجی» است/ لزوم توجه به تحقیقات بنیادی - کراپ‌شده

وزیر علوم در همایش «طرح جامع راه مهندسی» سازمان بسیج دانشجویی گفت: هر فردی که برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش کند و از شنیدن اخبار پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف خوشحال شود بسیجی است.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در همایش «طرح جامع راه مهندسی» سازمان بسیج دانشجویی ضمن با تبریک هفته بسیج به همه بسیجان کشور به ویژه دانشجویان بسیجی گفت: هر فردی که برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش کند و از شنیدن اخبار پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف خوشحال شود بسیجی است.

وی با اشاره به اهتمام جدی وزارت علوم به انجام پژوهش های کاربردی برای رفع نیازهای جامعه گفت: وزارت علوم در همین راستا، معاونت فناوری و نوآوری را احیا کرد و سامانه "نان" هم برای دریافت نیازهای کشور و ارائه راهکارهای علمی تا پایان سال نهایی می شود.

زلفی‌گل تاکید کرد: نباید توجه به پژوهش‌های کاربردی ما را از پژوهش‌های علوم انسانی و علوم پایه غافل کند زیرا تولید علم و انتشار مقالات علمی بیشتر در پژوهش‌های بنیادی است و این اقدام است که ایران را از نظر تولید علم در منطقه به جایگاه نخست می رساند و در سطح جهان هم در بسیاری از رشته ها مانند نانو فناوری، بایو فناوری و علوم هسته‌ای جایگاه ممتاز داریم.

وی اظهار داشت: ممکن است دغدغه‌های علمی دانشمندان و پژوهش‌های آنان در کوتاه مدت به فناوری و اختراع و یا راهکار حل مشکلات منتهی نشود ولی در چند سال آتی مشکل مهمی را حل کند یا به یک محصول دانش‌بنیان تبدیل شود.

وزیر علوم با قدردانی از مسئولان سازمان بسیح دانشجویی برای تدوین طرح "مسیر راه مهندسی" برای آشنایی دانشجویان رشته‌های مهندسی با حوزه کاری مرتبط و نیازهای کشور در این رشته ها گفت: وزارت علوم تا پایان سال سامانه" نان" را در کشور راه اندازی می کند تا تمام نیازهای کشور در این سامانه بارگذاری شده، به مسئله پژوهشی و علمی تبدیل شود و در اختیار متخصصان برای ارائه راهکار قرار گیرد.

زلفی گل با اشاره به اینکه در برنامه تقدیمی خود به مجلس شورای اسلامی در هنگام کسب رای اعتماد به توجه به حوزه فناوری اشاره کرده است گفت: از دانشجویان بسیجی می خواهم این برنامه را مطالعه کنند و در آینده، تحقق آن را از من و مسئولان وزارت علوم مطالبه کنند.

وی گفت: در عین اینکه انجام تحقیقات کاربردی برای رفع نیازهای موجود جامعه ضرورت دارد؛ توجه به تحقیقات بنیادی و حرکت در مرزهای دانش هم برای کشور مهم است.

وزیر علوم در پایان از تلاش های بسیج دانشجویی برای رشد علمی کشور که در قالب جهاد علمی صورت می گیرد؛ قدردانی کرد و بر همکاری وزارت علوم و دانشگاه‌ها با این نهاد انقلابی تاکید نمود.

گفتنی است؛ "طرح جامع راه مهندسی" توسط سازمان بسیج دانشجویی و در راستای آشنایی دانشجویان نوورود رشته‌های مهندسی با بازار کار و نیازهای کشور در زمینه مهندسی برگزار می شود و در اولین دوره آنکه سال گذشته برگزار شد ده هزار دانشجو از ۶۰۰ دانشگاه در دوره های مجازی این طرح شرکت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    دقیقا
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    درود
  • DE ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    زلفي گل؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس