کد خبر 1263568
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
زلفی گل

«محمدعلی زلفی‌گل» توانست شانزدهمین سکاندار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شود.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل با کسب ۲۱۰ رأی موافق، ۵۶ رأی مخالف و ۱۹ رأی ممتنع توانست شانزدهمین وزیر آموزش عالی ایران شود.

۱۵ وزیر علوم بعد از انقلاب اسلامی ایران

علی شریعتمداری اولین وزیر آموزش عالی ایران است که در از سوم اسفند ۱۳۵۷ تا ششم مهر ۱۳۵۸ سکاندار وزارت علوم بود. پس از وی، حسن ابراهیم حبیبی وزیر آموزش عالی شد که تا ۱۶ شهریور ۱۳۵۹ فعالیت کرد.

سومین وزیر، حسن عارفی است که تا ۲۵ مرداد ۱۳۶۰ فعالیت کرد؛ چهارمین وزیر محمدعلی نجفی است که تا ۲۲ مرداد ۱۳۶۳ سکانداری وزارت علوم را بر عهده گرفت.

پنجمین وزیر هم ایرج فاضل است که از مرداد ۱۳۶۳ تا پنجم آبان ۱۳۶۴ فعالیت کرد. بعدی از وی محمد فرهادی وزیر علوم شد که مدت وزارت وی در ششم شهریور ۱۳۶۸ پایان پذیرفت.

هفتمین وزیر مصطفی معین است که تا ۲۴ مرداد ۱۳۷۲ تصدی پست وزارت علوم را بر عهده گرفت. بعد از وی، محمدرضا هاشمی گلپایگانی وزیر شد که وی نیز تا ۲۸ مرداد ۱۳۷۶ فعالیت کرد.

مصطفی معین دوباره در ۲۹ مرداد ۱۳۷۶ وزیر آموزش عالی شد که تا سال ۸۲ ادامه داشت؛ اما دهمین وزیر، جعفر توفیقی است که از شانزدهم مهر ۱۳۸۲ تا اول شهریور ۱۳۸۲ سکاندار وزارت علوم بود.

یازدهمین وزیر هم محمدمهدی زاهدی است که تا ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ مسؤولیت وزارت علوم را عهده‌دار شد. کامران دانشجو، دوازدهمین وزیر است که تا ۲۳ مرداد ۱۳۹۲، تصدی وزارت علوم را بر عهده گرفت.

سیزدهمین وزیر آموزش عالی ایران بعد از انقلاب رضا فرجی داناست که از پنجم آبان ۱۳۹۲ تا ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ فعالیت کرد.

اما چهاردهمین وزیر، محمد فرهادی است که تا ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ فعالیت کرد؛ پانزدهمین وزیر هم منصور غلامی است که از ۸ آبان ۱۳۹۶ سکاندار شد و تا پایان دولت دوازدهم ادامه داشت.

شانزدهمین وزیر علوم کیست؟

امروز محمدعلی زلفی‌گل توانست مسؤولیت وزارت علوم را بر عهده بگیرد. او متولد ۱۳۴۵ در روستای صالح آباد از حومه شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی است.

زلفی‌گل مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه اراک در بهمن ۱۳۶۹، مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه صنعتی اصفهان در شهریور ۱۳۷۲، مدرک دکتری‌اش را از دانشگاه شیراز در مرداد ۱۳۷۶، عنوان دانشیاری‌اش را در دانشگاه بوعلی سینا در مرداد ۱۳۸۰ و استادی را در دانشگاه بوعلی سینا در مرداد ۱۳۸۴ کسب کرد.

آقای زلفی‌گل سوابق جبهه هم دارد؛ او در لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در سال ۱۳۶۱، در گردان خط شکن سید الشهدا والفجر مقدماتی،   در لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) سال ۱۳۶۴ و لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در سال ۱۳۶۵ حضور داشته است.

رتبه علمی کسب شده در دوران تحصیل

۱ -کسب رتبه اول در نهمین گردهمایی دانشجویان ارشد و دکتری داخل و خارج از کشور ۱۳۷۱ و دریافت لوح از معاونت آموزشی

۲ -دانشجوی نمونه دکتری دانشگاه شیراز سال ۱۳۷۳

۳ -کسب رتبه دانشجوی ممتاز در چهارمین، پنجمین و ششمین مجمع دانشجویان ممتاز بسیجی و ایثارگر کشور

رتبه‌های علمی کسب شده پس از فارغ التحصیلی

 ۱-پژوهشگر برتر کشوری در سال ۱۳۹۷

۲ -انتخاب به عنوان یکی از هفت دانش آموخته برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان در جشن چهل سالگی این دانشگاه در سال ۱۳۹۶

۳ -کسب جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۴

۴ -انتخاب به عنوان محقق سرآمد توسط ستاد نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵

۵ -دریافت نشان درجه ۲ پژوهش بر اساس اصل ۱۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی از ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۰

۶ -دریافت لوح تقدیر از وزیر علوم تحقیقات و فناوری به خاطر انتخاب توسط مرکز اطلاعات و آمار علمی ISI به عنوان دانشمند برگزیده در لیست یک درصد دانشمندان پر استناد جهان، در رشته شیمی و انتخاب به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در سال ۱۳۸۳

۷ -انتخاب به عنوان استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۹۴ و دریافت لوح تقدیر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۸ -کسب رتبه اول پژوهش‌های بنیادی در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ۱۳۸۶.۱۱.۱۶ و دریافت لوح تقدیر از معاون اول ریاست جمهوری

۹ -کسب رتبه اول پژوهش‌های بنیادی توسط دانش‌آموخته دکترای تحت راهنمایی او دکتر وحید خاکیزاده در شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی ۱۳۹۳.۹.۱۵ و دریافت لوح تقدیر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۱۰ -کسب رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی توسط دانش‌آموخته دکترای تحت راهنمایی او، دکتر سعید باقری در هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی ۱۳۹۵.۹.۷ و دریافت لوح تقدیر از وزیر علوم تحقیقات و فناوری

۱۱ -اخذ جایزه رتبه اول پژوهش‌های بنیادی از COMSTEC در بیست و یکمین جشنواره بین امللی خوارزمی ۱۳۸۶.۱۱.۱۶ و دریافت لوح تقدیر

۱۲ -انتخاب به عنوان استاد نمونه بسیجی کشور در سال ۱۳۸۸ و دریافت لوح تقدیر مشترک وزیر علوم تحقیقات و فناوری و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

۱۳ -کسب رتبه شیمیدان برجسته آلی زیر ۴۰ سال کشور و دریافت جایزه ویژه دکتری ارشیا آزاد

۱۴-انتخاب شیمیدان برجسته آلی جوان کشور در گرایش شیمی آلی توسط انجمن شیمی کشور و اهدای لوح تقدیر ریاست انجمن شیمی در شانزدهمین کنگره شیمی ایران در ۱۳۹۲.۶.۱۶.

۱۵- انتخاب به عنوان دانشمند برگزیده کشورهای جهان اسلام OIC در سال ۱۳۸۸

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    ایشان در سالهای گذشته به عنوان یکی از 8 دانشمند برتر جهان در رشته شیمی هم بودند که ذکر نکردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس