کد خبر 1310078
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
خدمت سربازی نمایه سرباز نمایه سربازان نمایه

وزیر علوم: طبق رایزنی با ستادکل نیروهای مسلح، از این به بعد دانشجویان دکتری به جای سربازی، امریه پسادکتری را می‎گذرانند. این افراد باید یک طرح تحقیقاتی در راستای نیازهای کشور ارائه کنند.

به گزارش مشرق، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (سه‌شنبه ۱۶ آذر) بعد از حضور در کمیسیون آموزش در گفت‌وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: امروز در این کمیسیون گزارشی از کارهای انجام شده در طی ۱۰۰ روز اخیر در وزارت علوم را به نمایندگان ارائه کردم.

ببینید:

فیلم/ جذب سربازان امریه در دستگاه‌های دولتی

وی افزود:‌ تأسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم بود که پیش از این وجود نداشت این در حالی است که پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد علمی دانشگاه‌ها به خوبی ساماندهی و مدیریت نمی‌شدکه با تأسیس این معاونت تلاش داریم پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و شهرک‌های تحقیقاتی و علمی بهتر و منسجم‌تر مدیریت شود.

وزیر علوم تصریح کرد: اخذ مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری بود که شورایعالی انقلاب فرهنگی آن را در سال ۹۸ مصوب کرده بود اما اجرایی نشده بود و با پیگیری‌های انجام شده این مجوز صادر شد و مقرر شد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار لازم به آن تخصیص داده شود.

زلفی‌گل درباره دیگر کارهای وزارت علوم در طول ۱۰۰ روز اخیر خاطرنشان کرد:‌ ایجاد نظام ایده‌ها و نیازها است. به طوریکه تمامی اولویت‌های تحقیقاتی  صنایع خصوصی و دولتی در یک سامانه نمایی‌سازی شود و در معرض دید پژوهشگران و اساتید دانشگاه قرار گیرد و بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی کشور در راستای نیازهای کشور هدایت شود.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستادکل نیروهای مسلح مقرر شد به دانش‌آموختگان ذکور دوره دکتری به جای سربازی امریه پسادکتری داده شود تا یک طرح تحقیقاتی در راستای نیازهای کشور و صنایع نظامی تعریف شود و آنها این طرح تحقیقاتی را زیر نظر یکی از اساتید دانشگاه انجام دهند که البته آن طرح به منزله سربازی برای این افراد منظور خواهد شد و قطعاً از دریافت حقوق مشخصی هم برخوردار خواهند بود.

وزیر علوم اظهار داشت: بازنگری در چارت وزارت علوم و روزآمد کردن مأموریت‌های این وزارتخانه هم از دیگر کارهایی بود که در این ۱۰۰ روز انجام دادیم. به طوریکه اداره فناوری اطلاعات به نام اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی تغییر پیدا کرد که با توجه به روزآمد شدن نیازهای کشور چارت و ساختار وزارت علوم هم روزآمد شد. به گونه‌ای که تلاش داریم این چارت با نیازهای وزارت علوم همخوانی داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمدرضا IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    4 0
    مبارک است
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    44 6
    الان این کجاش حذف شده؟ طرف به هر حال یه دو سالی علافه (حداقل)، حالا میخواد پوتین بپوشه و بره پادگان یا اینکه کت و شلوار بپوشه و بره دانشگاه، باز سربازی رو کلا حذف می کردند یه چیزی. تازه همین هم توسط نیروهای مسلح وتو خواهد شد، چون بالای 90 درصد رشته های دانشگاهی اصلا به درد صنایع نظامی نمیخورند، حالا چطور میخواهید در راستای اهداف صنعت نظامی پروژه تعریف کنید برای این همه رشته؟ در ضمن یک راه خوبی میشه برای افزایش فرار از سربازی و در کنارش افزایش دکتر های قلابی! طرف میره یه مدرک دکتری سر هم میکنه تا سربازی رو بپیچونه.
    • وطنم IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 155
      کسی که عاشق وطن و یادگیری و فناوری باشه این طرح رو میزاره بالای چشمش. البته توی اجرا خیلی تبییض بوجود میاره.
  • !! IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    6 2
    این یعنی ؛ همان تعداد کمی ز پزشکان ، که بالاجبار به مناطق محروم میرفتند ، دیگر نروند !!
    • تک سوار DE ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 0
      حرفت حقه ولی سه سال زودتر از زمانی که باید بگی بیان کردی. دولت به بهانه بالا بردن رضایت عمومی شروع کرده به انجام اقدامات بی نظم کننده. درحالیکه رضایت عموی وقتی تامین می شه که دولت واقعا به وظیفه اش عمل کنه. مردم انتظار ندارن همچین امتیازات ویژه ای دریافت کنن.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 1
    چرا!؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    8 1
    بچه های دکترا که اکثرا همین طوری به جای سربازی طرح جایگزین خدمت می گیرند حداقل من تو رفیقام سراغ ندارم کسی سربازی رفته باشه! روغن ریخته نذر امام زاده میشه. شما لطف کن اون حقوق دانشجویان دکترا را پیگیری کن عزیز
  • DE ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    72 0
    دوره سربازی باید به 6 ماه کاهش یابد و دراین مدت به سربازان تعلیمات نظامی فشرده در حد استاندارد جهانی و یا حداقل ایک استاندارد قابل قبول داده بشود
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 3
    چقدر هزینه دکترا است، آیا همه کسانی که دکترا میگیرند باسواد هستند و اگر باسواد آیا پای کشور می ایستند یا خارج نشین میشوند.
  • وطنم IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    41 0
    از فردا همه پسرا میروند کلاس کنکور دکتری ثبت نام میکنند،تبلیغات کنکور دکتری شروع میشه، کار و کاسبی و ... . بعد خرید و فروش مقاله و ... . یعنی پول داشته باشی، این مسیر رو میتونی مثل آب خورد چندبار بری و برگردی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس