هشدار دانشمند انگلیسی درباره سویه جدید و «غیرعادی» کرونا

یک محقق ارشد انگلیس سویه جدید کرونا را که در جنوب آفریقا شناسایی شده است، غیرعادی و ناپایدار خواند و گفت که این گونه حامل ترکیبی است که به ندرت یافت می‌شود.

به گزارش مشرق، حداقل چهار گونه از نوع جدید ویروس کرونا در جنوب صحرای آفریقا شناسایی شده است. پروفسور فرانسوا بالوکس، مدیر مؤسسه ژنتیک دانشگاه لندن می‌گوید، احتمالاً این ویروس بر اثر «عفونت مزمن یک فرد دارای ایمنی ناقص، مثلا یک بیمار HIV/AIDS درمان نشده، تکامل یافته است.» وی افزود سویه موسوم به B.۱.۱۵۲۹ که در بوتسوانا (جنوب آفریقا) یافت شده است «حامل یک صورت غیرعادی از جهش ها و ترکیبی است که ما به ندرت می بینیم.»

عضو ارشد دانشگاه لندن پیش‌بینی کرد که این سویه «پایدار» نیست و ممکن است در ترکیب با سایر جهش‌ها تشکیل شده باشد. وی گمانه‌زنی درباره قدرت سرایت ویروس جدید در این مقطع را دشوار خواند و افزود: "در حال حاضر، باید این ویروس از نزدیک نظارت و تجزیه و تحلیل شود، اما دلیلی برای نگرانی بیش از حد وجود ندارد، مگر اینکه در آینده نزدیک شروع به افزایش فرکانس کند."

نگرانی‌ها در اروپا درباره شیوع موج چهارم کرونا افزایش یافته است. آمار مبتلایان و تلفات روزانه به سرعت رو به افزایش است و برخی کشورها برای مهار اوضاع، به اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی متوسل شده‌اند. دولت اتریش مقررات قرنطینه سراسری را از دوشنبه گذشته اعمال کرد و به‌عنوان نخستین کشور اروپایی، تزریق واکسن را اجباری کرد.

در انگلیس نیز که از تیرماه گذشته محدودیت‌های کرونایی رفع شد، زمزمه اقدامات سختگیرانه با افزایش آمار مبتلایان کرونایی بالا گرفته است. یکی از مشاوران ارشد پزشکی دولت انگلیس هشدار داده است که با افزایش پرشتاب آمار مبتلایان در اروپا، این کشور هم باید برای اعمال تدابیر سخت‌تر آماده باشد.

دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشارها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از مردم خواستار اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی هستند. تحقیقات روزنامه ایندیپندنت حاکیست که ۴۰ درصد مردم تمایل دارند محدودیت‌های قرنطینه اعمال شود.

این درحالیست که تاکنون ۶۸ درصد مردم انگلیس واکسینه شده و همچنان مقاومت زیادی دربرابر دریافت این واکسن وجود دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    5 0
    لطفا ورودی به کشور هوائی دریائی و خاصه مرز ترکیه را مراقبت جدی داشته باشید . عین زمان اوج پیک .
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    15 0
    خوب خودتان می گوید ویروس جهش پیدا کرده ان امپول ازمایشی اضطراری دیگر روی این ویروس اثر ندارد هرچه بیشتر می گذرد به این کارهای وزرات بهداشت بیشتر مشکوک می شویم یک کاسه ای زیر نیم کاسه است گویا یکی مثل اردوغان سکان دار وزارت بهداشت شده که می خواهد مردم را قتل عام کند انهم زیر نظر رژیم صهیونیستی چرا هر کاری انها می کنند اینها هم می کنند
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    2 1
    چرا تو بازگشایی ها عجله می کنین؟! ممکنه دوباره وضعیت وخیم شه. باید دوز سوم هم تزریق بشه می بینین که وضع کشورهای اروپایی داره وخیم میشه
  • مهدی مختاری 291 IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    60 0
    راستی چرا از اخبار آمار کرونا و تزریق واکسن در کشورهای جنگ زده مثل افغانستان و یمن خبری نیست.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 74
    از نیروی انتظامی و پلیس فتا و قوه ۳ اییه انتظار داریم به شدت با اغتشاش گران فتنه واکسن که جان و معیشت و کسب و کار مردم را هدف گربته اند برخورد کند
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      59 0
      ببند دهنتو مگه 3 قوه سربازتو هستن که دستور میدی ما طبق قانون و شرع و حقوق انسانی خودمون حق داریم از زدن واکسن آزمایشی امتناع کنیم حقمون رو هم میگیریم چون حق گرفتنیه نه دادنی
    • کارمند US ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      28 0
      فقط بلدی به مردم برچسب و تهمت بزنی .جان و سلامتی خودمه و هیچ کسی نمیتونه واکسن آزمایشی اجباری که معلوم نسیت عوارضش چیه بعدا رو تحمیل کنه.یکم مقاله علمی بخونی می بینی واکسن زده و واکسن نزده هر دو یکی هستن در کرونا گرفتن و انتقال کرونا و جهش کرونا پس مشکل تو چیه چرا گیر دادی چون تو واکسن زدی بقیه هم واکسن بزنن. سلامتی خودمه نمیخوام بزنم من همه واکسن های زمان بچگی رو زدم به بچه های خودم هم زدم ولی با واکسن آزمایشی کرونا اجباری مخالفم. نمیخوام کسی اجبار کنه به نمیخوام کسی محدودم کنه به خاطر واکسن نزدن. تو برو صد دوز واکسن بزنم کسی با تو کاری نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس