کد خبر 1303343
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
ساخت خط لوله گازی "نورد استریم ۲" رسما از سر گرفته شد

وزارت خارجه آمریکا از تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورداستریم ۲ خبر داد.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه از تحریم‌های جدید علیه روسیه در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورداستریم ۲ خبر داد.

بیشتربخوانید:

راه اندازی خط لوله نورد استریم ۲ به تعویق افتاد

بر اساس اعلام وزیر خارجه آمریکا، شرکت ترانسادریا و همچنین دو کشتی وابسته با این شرکت تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.

پروژه نورد استریم -۲ احداث دو خط لوله برای صادرات سالانه ۵۵ میلیون متر مکعب گاز از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک است. این پروژه در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه شرکت سوئیسی سازنده آن متوقف شد، اما پس از مدتی از سر گرفته شد. 

آلمان و آمریکا در ماه جولای به توافقی رسیدند که بر اساس آن اجازه اتمام ساخت خط لوله‌ گاز روسیه به اروپا، بدون اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی واشنگتن، داده شده است.

با این حال در این توافقنامه هر دو کشور متعهد شده‌اند در مقابل هرگونه استفاده روسیه از خط لوله گازی نورد استریم ۲ به عنوان یک اهرم سیاسی علیه اروپا مقابله کنند.

روسیه پیش از این بارها اعلام کرده است که به هیچ وجه از انرژی به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده نخواهد کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    همانطوریکه قبلا هم گفتم تعدادی از کشور های قدرتمند مثل روسیه و چین ایران و کشور های مستقل بایستی در برابر یکه تازی سیاست های مستکبرانه آمریکای جنایت کار بایستند و اینکه از سازمان ملل و نهاد های آن ابزاری استفاده می نماید دقیقا بایستی در خود سازمان ملل و جمع حاضر و نمایندگان کشور ها پرده از سیاست های مخرب آمریکائی های سرکش برداشت و در همان سازمان برعلیه آن قیام نمود و موضع گیری های سخت و تند گرفت و گرنه اگر نمایندگان کشور ها ساکت و صامت باشند روز به روز جنایت و طغیانگری این کشور متمرد و یاغی افزایش پیدا خواهد کرد و تا دنیا دنیا است به تداوم جنایتش می پردازد و هر خباثتی را هم مرتکب شود دیگر کسی اعتراضی نخواهد نمود لذا به نظر می رسد کشور های چین و روسیه و ایران قدرتمند و سایر کشور های مستقل بایستی با برگزاری اجلاس بین المللی و با محکوم کردن وحشی گری ها و یکه تازی آمریکا مواضع سختگیرانه ای را به عمل آورند و دائم این کشور سلطه جو را مورد سرزنش و انتقاد و اعتراض جهانی قرار بدهند تا سیاست بازان و دولت مردان جنایت پیشه آمریکا از اقدامات استکباری خویش کوتاه بیایند و دست از شیطنت بردارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس