رویترز: راه اندازی خط لوله نورد استریم ۲ به تعویق افتاد

خبرگزاری رویترز گزارش داد راه اندازی خط لوله گاز نورد استریم۲ که از روسیه به آلمان از بستر دریای بالتیک کشیده شده است، تا ماه مارس سال آینده میلادی به تعویق افتاد.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از منابعی در دولت آلمان نوشت: تعلیق گواهینامه خط لوله نورد استریم ۲ توسط پیمانکار آلمانی می تواند منجر به تعویق راه اندازی خط لوله تا مارس (اسفند) ۲۰۲۲   شود.

این منبع آلمانی در ادامه افزود: من انتظار دارم که شروع نورد استریم ۲ تا مارس ۲۰۲۲ به تعویق بیفتد.

آژانس شبکه فدرال آلمان نیز روز سه شنبه اعلام کرد که روند صدور گواهینامه نورد استریم ۲ را به عنوان اپراتور مستقل خط لوله گاز به حالت تعلیق در می آورد.

شرکت دولتی گازپروم روسیه روز ۱۹ شهریور ماه از پایان عملیات احداث خط لوله گاز نورد استریم۲ خبر داده بود.

روسیه گفته است زمان شروع انتقال گاز از طریق این خط لوله به آلمان، به طرف آلمانی بستگی دارد.

طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ شامل دو خط لوله یک هزار و ۲۳۰ کیلومتری با مجموع ظرفیت سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب بوده و گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌دهد.

این پروژه حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او ام وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است.

اوکراین و لهستان کشورهای تزانزیت کننده گاز روسیه به اروپا مخالفان سرسخت طرح خط لوله گاز نورد استریم۲ هستند و بارها از غرب و اروپا خواستار تحریم این طرح و شرکت های مشارکت کننده در آن شده اند.  

آمریکا تاکنون چندین بسته تحریم در مورد مجریان این طرح وضع کرده است و در زمان حاضر هم چند تن از نمایندگان جمهوریخواهان در کنگره درصدد تدوین قانون جدید برای وضع تحریم های دیگر بر خط لوله گاز نورد استریم ۲ هستند.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    با از دست رفتن مرز ارمنستان،خط لوله گاز ما از طریق گرجستان و دریای سیاه به اروپا نیز برای همیشه از دست خواهد رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس