جایگزینی گاز روسیه با ال ان جی بحران گازی در آسیا ایجاد می کند

معاون نخست وزیر روسیه هشدار داد: اروپا حتی اگر با بخشی از خط لوله «نورد استریم 2» برای دریافت گاز روسیه به امید دریافت ال ان جی (گاز طبیعی مایع) مخالفت کنند، این امر موجی دیگری از بحران گاز در آسیا ایجاد می کند.

به گزارش مشرق، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه در مقاله ای در مجله «انرژی پالسی» هشدار داد اروپا حتی اگر با بخشی از خط لوله «نورد استریم ۲» برای دریافت گاز روسیه به امید دریافت ال ان جی (گاز طبیعی مایع) مخالفت کنند، این امر موجی دیگری از بحران گاز در آسیا ایجاد می کند.

به نوشته رویترز، نوآک در واکنش به افزایش قیمت انرژی در جهان، گفت اروپا باید به قراردادهای گازی طولانی مدت بازگردد تا خطرهای مواجه شدن با کمبود انرژی را محدود کند.

به نوشته خبرگزاری تاس، وی در این مقاله خاطرنشان کرد راه اندازی خط لوله گازی «نورد استریم ۲» می تواند، حتی امروز به ثبات بازار گاز اروپا کمک کند.

وزیر نفت سابق روسیه در بخش دیگری از مقاله خود نوشته است، استفاده از ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز انتقالی از طریق نورد استریم ۲ به جای استفاده از زغال سنگ به اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد تا انتشار گاز CO۲ را تا ۱۴ درصد کاهش دهد که به طور متوسط با آلایندگی سالانه حدود ۳۰ میلیون خودرو برابر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس