امیدواریم تا پایان سال ۱۰ حراج حضوری برای اموال تملیکی برگزار شود

نماینده قوه قضائیه در اموال تملیکی گفت: نخستین جلسه مزایده اموال تملیکی بعد از ۲ سال وقفه به صورت حضوری برگزار شد و امیدواریم تا پایان سال ۱۰ مزایده دیگر برگزار شود.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رسولی فاضل در تشریح جزئیات نخستین مزایده حضوری سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سال ۱۴۰۰  افزود: برای تعیین تکلیف اموال تملیکی، امروز نخستین جلسه مزایده بعد از ۲ سال وقفه به صورت حضوری و با عنوان حراج برگزار شد.

نماینده قوه قضائیه در اموال تملیکی ادامه داد: در این حراج حضوری، سازمان اموال تملیکی حدود ۳۰۰ پارتی را به حراج گذاشت که طبق ارزیابی‌های بنده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این پارتی‌ها به فروش رفته است.

رسولی همچنین درباره نوع کالاها توضیح داد که  ۱۱ استان در این مزایده حضوری شرکت کردند و در هر پارتی که استان‌ها بسته بودند کالاها متنوع بود؛ قطعات خودرویی و قطعات صنعتی از جمله اقلامی بود که در این مزایده به فروش رفت.

وی افزودکه افراد حقیقی هم در این مزایده شرکت کردند و رقابت خوبی نیز ایجاد شد. در این مزایده حضوری شاهد بودیم پارتی که ۲۰۸ میلیارد قیمت گذاشته شده بود ۳۵۵ میلیار به فروش رفت.

نماینده قوه قضائیه در اموال تملیکی با یادآوری اینکه متاسفانه ما بحث حراج حضوری را نداشتیم، افزود: امیدواریم که تا پایان سال طبق زمان بندی که انجام شده است بتوانیم ۱۰ جلسه دیگر حراج حضوری را برگزار کنیم.

وی یادآورشد که علاوه بر حراج حضوری، برنامه مزایده الکترونیک را هم مدنظر داریم که انشاءالله اولین مزایده الکترونیک بعد از دستورریاست قوه قضائیه که امروز استارت آن زده شده است تا یک هفته آینده برگزار شود و کسانی که می‌خواهند در این مزایده شرکت کنند می‌توانند از کالا بازدید و در مزایده قیمت بگذارند.

رسولی گفت که امیدواریم که سازمان اموال تملیکی نسبت به اطلاع رسانی عمومی، برنامه جدی تری داشته باشد، چرا که شاهد هستیم مقداری محدودیت در اطلاع رسانی وجود دارد و بازدید از کالا هم زمان کمی داشت که این موضوع را به همکارانمان در سازمان اموال تملیکی متذکر شدیم تا مهلت بیشتری را برای بازدید کالاها برای خریداران در نظر گرفته شود.

نماینده قوه قضائیه در اموال تملیکی توضیح داد که الحمدالله شاهد این هستیم که بعد از دیدار ریاست قوه قضائیه از انبارهای سازمان اموال تملیکی، شتاب خوبی در جهت تعیین تکلیف کالاهای یاد شده نسبت به گذشته داشتیم و امیدواریم این روند در آینده بهتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس