۲۰۵ تن اقلام قاچاق به منظور امحا از سازمان اموال تملیکی بارگیری شد

صبح امروز و با حضور نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، حدود ۲۰۵ تن از اقلام قاچاق به منظور امحا از محل این سازمان بارگیری و به اصفهان منتقل شد.

به گزارش مشرق، صبح امروز و با حضور نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، حدود ۲۰۵  تن از اقلام قاچاق به منظور امحا از محل این سازمان بارگیری و به اصفهان منتقل شد.

دانلود

قاسم رسولی فاضل تصریح کرد: بر اساس اقدامی که پس از حضور رئیس جمهور در انبارهای سازمان اموال تملیکی بوشهر و رئیس قوه قضاییه در انبارهای مرکزی استان تهران شروع شد، تمام دستگاه‌هایی که در مبارزه با قاچاق فعالیت دارند تلاش‌های زیادی را انجام دادند که بتوانند به دستوراتی که صادر شد تحقق ببخشند.

وی افزود: متاسفاته نواقص بسیار زیادی در امر مبارزه با قاچاق داریم و باید یک تلاش مضاعف در آینده داشته باشیم تا بتوانیم نواقض گذشته را جبران کنیم.

نماینده قوه قضاییه در سازمان امول تملیکی اظهار کرد: در موضوع مبارزه با قاچاق، سازمان اموال تملیکی حلقه آخر است و ما از ابتدای امر باید این موضوع را توجه داشته باشیم.

وی بیان داشت: در قانون مبارزه با قاچاق، ۲۶ دستگاه دخالت دارند اگر در این حلقه درست عمل شود شاهد این اتفاق نخواهیم بود. 

رسولی فاضل با بیان اینکه امحای این کالاها ضرورت دارد، چون عموم این کالاهای سلامت محور است، گفت: انهدام در جهت سلامت خانواده است، ولی ارزبری که در مورد این کالاها صورت گرفته باید به نوعی کنترل شود. در مورد این کالاها دستور امحا داده شده بود ولی امحا نشده و اگر در زمان خودش امحا می‌شدند، شاهد این حجم از کالا نبودیم.

۲۰۵ تن اقلام قاچاق به منظور امحا از سازمان اموال تملیکی بارگیری شد

وی همچنین در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه این اقلام قاچاق، پودر بدن سازی، دارو و مواد شیمیایی و خوراکی و بهداشتی و آرایشی را در بر می‌گیرد، گفت: ارزش کالاهایی که اعلام شده ۲۲۶ میلیارد تومان است.

رسولی فاضل با بیان اینکه این کالاها را باید به مرور امحا می‌کردند، ولی این اتفاق صورت نگرفته است، تاکید کرد: در بازدید ریاست قوه قضائیه از سازمان تملیکی، مسئولان این سازمان ملزم شدند که هر اقدامی اعم از مزایده، حراج، فروش، تهاتر و امحا را به سرعت انجام بدهند.

۲۰۵ تن اقلام قاچاق به منظور امحا از سازمان اموال تملیکی بارگیری شد

وی با بیان اینکه این کالاها به سال ۹۵ برمی گردد، اظهار داشت: کالاها همان زمان باید امحا می‌شدند، ولی متأسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

رسولی فاضل با اشاره به اینکه برخی از این کالاها مربوط به سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ هست، افزود: این کالاها عموماً کالاهای متروکه هستند و حجم کمی دارند. 

۲۰۵ تن اقلام قاچاق به منظور امحا از سازمان اموال تملیکی بارگیری شد

وی با بیان اینکه این مواد و کالاها برای امحا به اصفهان انتقال داده می‌شود، گفت:علت اینکه این مواد برای امحا به اصفهان برده می‌شود بخاطر این است که این‌ها مواد شیمیایی هستند و در کشور دو یا سه مرکز برای امحای مواد شیمیایی وجود دارد که آن‌ها نیز باید بحث زیست محیطی را رعایت کنند و تاییدیه سازمان غذای دارو، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست را داشته باشند، زیرا پسماند مواد شیمیایی خطرزاست. باید بی‌خطر بودن پسماند مواد شیمیایی احراز شود تا امحای مواد شیمیایی و دارویی صورت گیرد.

۲۰۵ تن اقلام قاچاق به منظور امحا از سازمان اموال تملیکی بارگیری شد

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاردان IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام ایکاش بجای امحا بفروش میرسیدند و به خزانه واریز میکردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس