کد خبر 1302819
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
دیوار‌های اتحادیه اروپا در برابر سیل مهاجران

گزارش‎ها نشان می‎دهند که ایجاد موانع مرزی در مرزهای کشورهای اروپایی در حال افزایش است

به گزارش مشرق، از آنجایی که دیوارهای مرزی یک سپر ضخیم بتنی و سیم خاردار در اطراف اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند، پیام نمادین آن‌ها در حال از بین رفتن است.

به گزارش «پولیتیکو»، برای سال‌ها، اتحادیه اروپا به‌طور مشخصی اعلام می‌کرد که ضد دیوارکشی اطراف این اتحادیه است و این رویکرد را به‌عنوان یک اصلاح کوتاه‌مدت که مناسب «ارزش‌های اروپایی» نیست، عنوان می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

بلاروس جنگی ترکیبی علیه اتحادیه اروپا تدارک دیده است!

حتی زمانی که برخی از اعضای این اتحادیه شروع به نصب حصارها کردند، اتحادیه اروپا، اعلام کرد «اعضای ما اگر بخواهند می‌توانند این کار را انجام دهند، اما ما آن را تامین نمی‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نیروهای یونان قایق پناهجویان را سوراخ می‌کنند

اما اکنون این وضعیت تغییر کرده است؛ وضعیت اروپا در این زمینه از چند سال گذشته با ورود موج مهاجران و پناهجویان به این قاره تغییر کرده است؛ حال اوضاع با موج مهاجران ورودی از سمت بلاروس که خواهان ورود به اتحادیه اروپا هستند وخیم‌تر شده است.

برای بسیاری، موضوع این است که آیا اتحادیه اروپا باید موانع مرزی را تامین کند یا خیر؛ برای دیگران، این موضوع در مورد این است که آیا موانع مؤثرترین راه برای کنترل مرزهای اروپا هستند یا خیر، سوالی حیاتی، زیرا اتحادیه اروپا به‌عنوان یک تامین‌کننده امنیتی به‌دنبال جدی گرفتن آن است؛ و برای برخی، این امر وجودی است: آیا اروپا در آینده خود را به عنوان یک قاره باز یا بسته معرفی خواهد کرد؟

ایجاد موانع مرزی و فشار بر کمیسیون اروپا برای کمک در حال افزایش است؛ در ماه اکتبر، ۱۲ کشور اتحادیه اروپا از کمیسیون این قاره خواستند که موانع را به عنوان یک اولویت تامین مالی کند.

تعداد کشورهایی که اتحادیه اروپا را برای تامین بودجه حصارکشی تحت فشار قرار می‌دهند در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

تصاویری که اخیراً از یک کمپ موقت برپا شده در مرز بین لهستان و بلاروس منتشر شده است، شرایط بدی را نشان می‌دهد که حدود ۳ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

اطراف چادرها، آتش‌هایی روشن است، کودکانی که در پتو پیچیده شده‎اند، خانواده‌های گرسنه و تشنه و سربازان مسلحی که برای جلوگیری از عبور مهاجران از مرز تیراندازی می‌کنند.

از تابستان امسال، هزاران مهاجر به سمت مرز بلاروس و لهستان هجوم آورده‎اند.

اخیرا جمعیت بیشتری به امید عبور از لهستان، یکی از اعضای اتحادیه اروپا، به این منطقه رفتند.

این نخستین بار نیست که اتحادیه اروپا با بحران مهاجران در مرزهای خود مقابله می‌کند.

در سال‌های قبل نیز ترکیه مرزهای خود را با یونان، که عضو اتحادیه اروپاست، باز کرد و این موضوع سبب ایجاد موجی از مهاجران و پناهجویان به یونان شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس