بلاروس جنگی ترکیبی علیه اتحادیه اروپا تدارک دیده است!

نخست وزیر لهستان امروز در سخنانی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس را به تدارک جنگی ترکیبی علیه اتحادیه اروپا متهم کرد!

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ماتئوس موراویه‌تسکی» ( Mateusz Morawiecki) نخست وزیر لهستان امروز یکشنبه در سخنانی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس را به تدارک جنگی ترکیبی علیه اتحادیه اروپا متهم کرد.

نخست وزیر لهستان اعلام کرد: این بزرگترین تلاش برای بی ثبات کردن اروپا در ۳۰ سال اخیر است. ما باید با هم باشیم تا از اروپا دفاع کنیم.

«ماتئوس موراویه‌تسکی» اضافه کرد: لهستان تسلیم تهدیدها نخواهد شد و برای دفاع از مرزهای اتحادیه اروپا هر کاری خواهد کرد.

لازم به ذکر است، «آناتولی گلاز» سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس سه شنبه گذشته از سازنده بودن تماس تلفنی رهبران این کشور و آلمان در خصوص مساله پناهجویان خبر داده بود.

گلاز گفت: گفتگوی تلفنی میان «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس و «آنگلا مرکل»، صدراعظم موقت آلمان، که درباره وضعیت مهاجران در مرز بلاروس و لهستان انجام شد، ماهیت مشخصی داشت و هر دو طرف آماده حل این موضوع هستند.

وی افزود: البته به دلایل واضح نمی‌توانم جزئیات گفتگو را مشخص کنم.

از سوی دیگر، بروکسل دولت مینسک را متهم می‌کند که از هزاران مهاجر غیرقانونی به عنوان ابزار جنگ ترکیبی (هیبریدی) استفاده می‌کند و از طریق خطوط هوایی آنها را به بلاروس منتقل و سپس راهی مرز لهستان، لیتوانی و لتونی می‌کند تا از آنجا راهی اروپای غربی شوند.

مینسک اتهامات فوق را به شدت رد و اعلام کرده است به خاطر تحریم‌های اعمال شده علیه بلاروس، توانایی مدیریت پناهجویان را ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس