کد خبر 1301613
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
گفت‌وگو روسای جمهور روسیه و بلاروس درباره بحران مهاجران

پوتین و لوکاشنکو در گفت‌وگویی تلفنی از اقدامات «غیر قابل قبول و ظالمانه» مرزبانان لهستانی علیه مهاجران انتقاد کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) در تماسی تلفنی با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود درباره وضعیت مرز میان بلاروس و لهستان گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

پوتین: ناتو از خط قرمزها در دریای سیاه عبور کرده است

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پوتین و لوکاشنکو در خصوص اقدامات «غیرقابل قبول و ظالمانه» مرزبانان لهستان از جمله استفاده از زور و ابزار ویژه سرکوب ابراز نگرانی کردند.»

روسای جمهور روسیه و بلاروس بر اهمیت ایجاد همکاری بین مینسک و اتحادیه اروپا برای حل مشکل مهاجران  تاکید کردند.

در ماه اکتبر، بلاروس توافقنامه با اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد. در مقابل، اتحادیه اروپا دولت بلاروس را به استفاده ابزاری از مهاجرت غیرقانونی و تلاش برای بی ثبات کردن اتحادیه اروپا با فرستادن مهاجران به مرزهای کشورهای اتحادیه اروپا - لهستان، لیتوانی و لتونی متهم کرد.

به گفته اتحادیه اروپا، بلاروس از طریق مجاری به ظاهر رسمی، از جمله نمایندگی‌های دیپلماتیک و آژانس‌های مسافرتی، با مسافران احتمالی ارتباط برقرار می‌کند و با ارائه ویزا، آن‌ها را به بلاروس دعوت می‌کند. آن‌ها سپس به مرز اتحادیه اروپا هدایت می‌شدند. امسال بیش از ۸ هزار نفر از طریق مرز بلاروس و اتحادیه اروپا وارد اروپا شده اند که در مقایسه با ۱۵۰ نفر سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

مقامات لهستان روز دوشنبه حفاظت از مرزها را تشدید کردند و پس از آن که گروه بزرگی از مهاجران با همراهی ارتش بلاروس شروع به راهپیمایی به سمت مرزهای این کشور با بلاروس کردند، بیش از ۱۲ هزار سرباز را بسیج کردند. طی هفته گذشته، حداقل ۲ هزار نفر از جمله زنان و کودکان در منطقه مرزی میان بلاروس و لهستان در شرایط وخیم گیر افتاده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس