فغانی: مجیدی اطلاعاتش را به روز کند و فشار را روی داور نیندازد/ اصفهانیان در داوری فاجعه به بار آورد

داور بین‌المللی فوتبال گفت: مجیدی سرمربی تیم معتبری مثل استقلال است و امیدوارم حداقل اطلاعات قوانین را به روز کند و اینگونه فرار رو به جلو نکند تا فشار را روی داور بیندازد.

به گزارش مشرق، علیرضا فغانی با اشاره به اینکه شب گذشته دیدار استقلال و نساجی را قضاوت کرده است، اظهار داشت: شب گذشته در لیگ برتر بودم ولی بعد از آن در کنفرانس مطبوعاتی یک سری صحبت‌ها را مطرح کردند. البته ناظر داوری از قضاوت من و همکارانم رضایت داشت.

وی در خصوص اینکه فرهاد مجیدی ادعا کرده امیدوارست فغانی شهامت عذرخواهی از هواداران استقلال را داشته باشد و در ادامه خواهش کرد که مسئولان VAR را به فوتبال ایران بیاورند، عنوان کرد: مسئولان ما پیش از این خیلی مصمم بود که این سیستم را وارد کنند ولی روز گذشته که به ورزشگاه رفتم، متوجه شدم داوران سیستم رادیویی هم ندارند. ۳ فرد نخبه داوری، افشاریان، سخندان و کارانی فر الان در فدراسیون سمت دارند. امیدوارم این نفرات کمک کنند تا این سیستم وارد ایران شود.

داور بین المللی کشورمان گفت: در مورد اعتراض سرمربی استقلال هم اگر فیلم آن صحنه و نظرات کارشناسان را دیده باشد آن صحنه هند نیست. اینکه این دوست عزیز ما (مجیدی) در کنفرانس این مدلی صحبت می‌کند، درست نیست. اگر قرار باشد هر هفته یک داور از کسی عذرخواهی کند، اصلا خوب نیست. مجیدی سرمربی تیم ملی امید بوده و سرمربی تیم معتبری مثل استقلال است. امیدوارم حداقل اطلاعات قوانین را به روز کند و اینگونه فرار رو به جلو نکند تا فشار را روی داور بیندازد. من از این مسائل زیاد دیده‌ام و برایم اصلا مهم نیست که مجیدی چه گفته ولی آن صحنه اصلا هند نبود.

فغانی تاکید کرد: دست بازیکن کنار بدنش است و این یعنی دست در حالت طبیعی است. همین صحنه را با دیدار ایران و سوریه قیاس کنید، در آن بازی دست بازیکن از بدن خارج و در حالت غیر طبیعی بود. صحنه بازی دیروز با بازی تیم ملی فرق داشت. در آن مسابقه دست بازیکن باز بود و در نهایت VAR هم دخالت کرد و به سود تیم ملی کشورمان پنالتی اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

فغانی: اول سیستم رادیویی را بیاورید بعد به فکر VAR باشید

جان بچه‌هایتان VAR را به ایران بیاورید

وی خاطرنشان کرد: من مشکلی با کسی ندارم. یک چارچوب کاری دارم و در زمین کارم را انجام می‌دهم. اگر هر کسی درون زمین تخلفی کند، جرائمی دارد که طبق قانون با آنها بخورد می شود. اگر هم کسی در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می‌کند، مراجع دیگری در مورد آن تصمیم می گیرند که امیدوارم حرفه‌ای تر رفتار کنند.

فغانی: مجیدی اطلاعاتش را به روز کند/ اصفهانیان در داوری فاجعه به بار آورد

داور بین المللی کشورمان در خصوص کاهش داوران در فصل جدید گفت: آقای اصفهانیان متاسفانه با عملکردش در بحث داوری فاجعه به بار آورد. تمام حرف و حدیث‌ها برای دوره وی بود. ظاهرا تا قبل از اینکه حکم آقای افشاریان صادر شود، باز هم به دنبال این بود که رئیس کمیته داوران شود. جالب است مقابل فدراسیون به خبرنگاران گفت موظف نیستم جواب شما را بدهم. یعنی کسی که جوابگوی مدیریتش نیست، می‌خواست دوباره در راس داوری کشور حاضر شود.

فغانی ادامه داد: الان تیم مدیریتی جدید آمده و داوران محدود شده است. ان شاالله برای آینده تعداد به حدی برسد که همه در لیگ دسته اول و لیگ برتر با هم رقابت کنند. در استرالیا ۱۵-۱۴ داور هستیم که ۵ داور به صورت ثابت کار می‌کنیم و هر هفته قضاوت می‌کنیم. اگر ما در سفر باشیم یا در خارج از کشور حضور داشته باشیم، نفرات دیگر اضافه می شوند.

علیرضا فغانی در خصوص اینکه رضا سخندان مدعی شده کولینا داور سرشناس و پیشین جهان اعلام کرده یک قضاوت فینال به فغانی بدهکار هستند، گفت: من چنین چیزی نشنیدم. اگر صحبتی هم بوده، در محفل خصوصی بوده و اینجا نباید عنوان شود.

وی افزود: آقای سخندان مسائل را از دید خودش نگاه کرده و مسئولیت صحبت‌هایش هم با خودش است. آقای پیتانا هم از دید من داور بزرگی است. امکان دارد او هم اشتباه داشته باشد ولی حرف آقای سخندان را اصلا تائید نمی‌کنم. ۶ داور برای فینال و رده بندی حضور داشتند، از آن ۶ داور یک بازی به پیتانا رسید و یک بازی هم به من.

فغانی تاکید کرد: می‌توانستم من جزو یکی از آن ۴ داور باشند. برخی داوران حتی شانس سوم و یا چهارمی را هم به دست نیاوردند ولی من قضاوت کردم. من ناراحت بودم که می‌توانستیم فینال را قضاوت کنم اما از آن سو هم می‌توانستم جزو آن ۴ داوری باشم که قضاوتی به آنها نرسید. باز هم لطف خدا شامل حال ما شد که با خاطره‌ای خوب جام جهانی را تمام کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    38 22
    مربی بیسواد
    • BE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      6 9
      انگل ایسی حرف زدنش مثل پروفسورهای ادبیاته انگل ایسی در دانشگاه کن پریجه خخخخ فعلا برو ابروهاتو نازک زن خانم مجیدی
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      4 4
      خانم مجیدی رو میبری یه شب تا صبح پیش مامانت؟
  • رضا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    24 42
    آقای فغانی هم یکی از جماعت حدود پنجاه هزار نفری هوادار تیم منفور پرسپولیس است انتظاری بیشتر از او نمی توان داشت.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      11 5
      عقده و سوزش از کلماتت فوران میکنه.خوشحالم
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      7 4
      نخیر پنجاه میلیون نفر. حالا منفور شما!
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      5 4
      این حرفها نتیجه سوزش ده ساله بی جامی است پماد بزن نسوزی
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    3 5
    مجیدی به پشتوانه بابا حمید سجادی تا حالا امتیاز گرفته
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    8 12
    فغانی بیجاکرد.من پرسپولیسیم ولی به شدت ازفغانی متنفرم.کسی که فرارروبرقرارترجیح میده بابی...مسئولین میادزنگ تفریح وبرمیگرده.برواطلاعاتتوباهمون استرالیاییهاتبادل کن.مجیدی کارشوبلده.
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      4 1
      مشخصه چقدر پرسپولیسی هستی
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      3 2
      دمت گرم ادم لنگی هم باشه باید منصف باشه مجیدی اگه کارشو بلد نبود 5 پله بالاتر از پیروزی نبود
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    8 3
    تو ایران داور قحطه میرن داور خارجی میارن
  • مهرداد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    3 1
    نه فرهاد مجیدی که با هوچی گری همیشه برای تیم حاشیه میسازه باسواده
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 4
      دلواپس یحیا دلال باش که سرور و سالار هوچی گراس و خودش با هوچیگری های خودش لنگو برده تو حاشیه. مربی دلالتون برف زمستونو نمیبینه دیگه بابامسعود نیست تو دلالی کنی اون بازیا رو برات دربیاره
    • پرسپولیس 6 تایی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      2 3
      دیدیم سر مهدی قائدی کی دلالی میکرد
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    3 3
    از نحوه کارت دادن مشخص بود آقای. فغانی داور بی طرفی نیست.
  • حسین IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    5 5
    مجیدی کی مربی شده!! پول که با باشه گاو هم بگذری رو نیمکت دو تا ماما کنه بهش مگن مربی. هواداری که با پول شما ها رو نیمکت مربی گری نگه داشه.
  • فرزاد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    9 5
    اینا عادت کردن که هر بازی براشون پنالتی بگیرن ،داور پنالتی نگره هوچیگری شروع میشه
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    5 7
    همین براتون کافیه که عمریه که رنگ قهرمانی رو ندیدین و باید برای نایب قهرمانی توسر خودتون بزنین!
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      3 5
      بابا مسعود رفت و لنگی ازین به بعد باید برای بقا تو لیگ دست وپا بزنه
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 3
    تمام فوتبال دوستان قوانین فوتبال رو بلدند تو نمی خواد برای ما پروفسور بشی. نمی دونم این آقای عشق خارج رو برای چی تو لیگ داوری بهش میدن.
  • اکرم IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    4 3
    ما نفهمیدیم اگ این اقا ایران رو دوست داره یا نه فقط پولشو دوست داره....یا میاد ایران حالش عوض شه
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 2
    این بابا پرسپولیسیه اگه ازش بپرسید قطعا اعتراف می کنه و از گفتنش هیچ ابایی نداره. پررو شده ببینم کی کله ملق شه.
  • اهواز IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 3
    باسلام...این آقا فغانی که از مملکتش فرار. می‌کنه و میری اونور دنیا خوش باشه و سختی تحمل نکنه ..چرا باید برای تفریح بیاد ایران بهش. بازی هم بدهید سوت بزنه ..مجیدی بروز است
  • علی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 3
    خواهشا چرند نگواقای فغانی... این قضاوتها قطعا فقط باب میل تیم لنگ است شما داوران خودفروخته هفته قبل گل سالم ارسلاان رو مردودکردید اینهفته هم پنالتی سالم استقلال رو... سال گذشته هم تودربی توپ ممدنادری سانترشدکه وحید امیری توپ روبادست گرفتند... اینجور قضاوتها فقط به نفع تیم حکومتیه لنگه... پنالتی اهدایی هم توبازی پرسپولیس و مس اهدا شد به تیم پیروزی... هرهفته این تیم ازداوری سود میبردوقطعا هوادارانشون باید ازقضاوتها خوشحال باشند... تاسخندان وجهانبازی وکامرانی فر در رأس کارباشند قطعا حق تیمها ضایع میشه این آقایون درزمان داوریشون هم بحث سوتهای جهت دارشون به سمت لنگ درصدراخباربود
  • امین IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 2
    اقای فغانی امثال شما داوران هستید که باید برید و ازقوانین و ازسوت زدن اطلاعات کسب کنیدوخودتون روبروز کنیدنه امثال مجیدی...شماهنوزفرق وظایف مربی وداور رونمیدونید اون مجیدی نیست که بایداطلاعاتشوکامل کنه شماداوران بایداطلاعاتتونو کامل کنیدخوبه که کل ایران دارندمیبینند که هرهفته چه سوتهای عجیب وکثیفی توسط داوران گماشته جهت عوض کردن نتیجه های بازیها زده میشود... اونم بسودلنگ... امیدوارم امسال قهرمانی پاکی ببینیم نه مثل سه چهارسال قبل بادخالت وزیر و داوران شاهده قهرمانی تیم حکومتی باشیم وتیمی که مستحقه قهرمان بشه
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 1
    آقای فغانی یک داور بین المللی هستند و چند تا بچه نمی تونن برای او خط و نشان بکشند. دوران هوچی‌گری هم به سر رسیده. استقلال سرمربی های خوب و بزرگی داشته ولی مجیدی در حد استقلال نیست. با هوچی‌گری هم نمی تونه رو ضعف خودش پاپوش بزاره.
  • کاج حکومتی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 0
    مگه منفورتر و بی شخصیت تراز تیم تاس یا همون کیسه حکومتی داریم ارتش سرخ ۵۰ ملیون عقده ای کیسه تن ال سعود اگه کور و کر نباشی میفهمی تیم منفور کیسه از وقتی بابا مموتی رفت دیگه رنگ جامو ندیدن تو حسرت جام بمونید عادت کردین هر سری برای تیم کیسه پنالتی بگیرن به خاله فرناز بگو اینقد حرص نخوره سازمان لیگ اعلام کنه هر هفته برای کیسه تهران تیم سوم پایتخت دوتا دوتا پنالتی بگیرن هیچ نامی بزرگتر از کیسه تهران نیست خخخخخخ
  • Shell IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 0
    استقلالیای عزیز یادتون رفته داداش سرمربیتون بعد دربی پارسال میگفت اگه چندتا داور مثل فغانی تو لیگ بود خیلی خوب میشد ما قهرمان جهان میشدیم الان که نبردین شد آدم بده؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 3
    آقای فغانی دقت کن توپ به دست خورده منحرف شده بعد پنالتی نیست جای تعجب دارد
  • ه IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 2
    سلام .خداوکیلی بدون تعصب به تیمی پنالتی بود یا نه.اینکه فغانی با مجیدی لج داره مشخصه .ولی همین داور توپ خورد تو سینه پنالتی اعلام کرد.چرا حالا برگشته ایران یه دفع اینو باید سازمان لیگ بگه.اینکه تمام لیگ ایران مهندسی شک نکنید.همیشه بوده.فقط یه چیزی موندم همه می دونن فقط خودشون و زدن به نفهمی من نمی دونم فرهاد چه هیزم تری به آنها فروخته که انقدر ......
  • جواد IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 1
    دیگه خداییش خوب داوریه خجالت بکش مجیدی اخرفصل پیش که باداداشت فرزاد به به چه چه میکردی یادت رفته
  • مهدی IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    مستر فغانی یه داور خوب بین المللی هست اما وقتی اشتباه میکنه اینقدر غرور داره که نپذیره و اصرار ب درست بودن کارش داره واین براش گرون تموم میشه توایران که مافیا حاکمه برفوتبال شاید نه ولی توی بازیهای خارجی اره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس