جنبش نجباء عراق: مذاکرات سیاسی با آمریکا شکست خورده است - کراپ‌شده

دبیرکل جنبش نجباء گفت که مذاکرات سیاسی با آمریکا یه شکست انجامیده و این کشور به وعده خود برای خروج از خاک عراق پایبند نبوده است.

به گزارش مشرق، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در بیانیه‌ای گفت که دولت آمریکا بر خلاف تعهداتش در مقابل خروج از عراق مقاومت می‌کند.

او گفت: «دولت شرور و اشغالگر آمریکا بر خلاف وعده قبلی، به جدول زمان‌بندی عقب‌نشینی از خاک عراق در پایان ماه دسامبر پایبند نبوده و همچنان متکبرانه با اراده میلیونی ملت عراق مبنی بر اخراج کلیه نیروهای بیگانه، مقابله می‌کند.»

اکرم الکعبی با استناد به اطلاعاتی که حاکی از تلاش آمریکا برای ورود از مسیرهای غیرقانونی به عراق است، افزود: «آن‌ها اخیراً برخی نیروهایشان را از همان مسیر قبلی جابجا کرده و تعداد زیادی را نیز تحت نظارت دولت عراق به‌وسیله ناوگان هواپیمایی مصر از واشنگتن به فرودگاه بغداد انتقال می‌دهند. ضمن اینکه بخشی از نیروهای شکست‌خورده‌شان هم از افغانستان به عراق اعزام شده‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی نشانگر شکست مذاکرات سیاسی با آمریکا و محقق نشدن عزم ملت سرافراز عراق در بازیابی حاکمیت ملی است، خاطرنشان کرد: «غریو سلاح مقاومت تا زمان آزادسازی عراقِ عزتمند و پایدار از لوث اشغالگر جنایت‌کار به‌صدا درخواهد آمد؛ اشغالگری که علاوه بر تاراج ثروت‌های کشور و ترویج فساد، لحظه‌ای از مداخله آشکار و فتنه‌جویی دست برنمی‌دارد. بدون‌شک فقط با تشدید مبارزه، افسار آن‌ها کشیده خواهد شد.»

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور این فرماندهان پیروزی بر داعش، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نظامیان خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    آمریکا در هیچ یک از مذاکرات بین المللی علی الخصوص با ایران و عراق و افغانستان و .... پای بند نبوده است متاسفانه این کشور سلطه جو ومستکبر گمان میکند که کشور ها بایستی برده او باشند در حالی که این دوران به سر رسیده و با پیروزی انقلاب اسلامی طومار غارتگری و استثماری و استکباری رزیم جنایتکار آمریکا را بسته شد و آمریکا باز همان اندیشه اهریمنی دوران گذشته را برسر دارد اما نمی داند که فصل آن سپری گردیده است . بنا براین بایستی با اقتدار در برابر شیطان بزرگ مقاومت و مقابله به عمل آورد و آنان را وادار به عقب نشینی و پای بند به مصوبات مذاکرات وا داشت و نبایستی در انتظار مجامع بین المللی بود چرا که سیاست مداران سفاک و روسیاه آن هیچ اعتنائی به مقررات جامعه جهانی ندارندو بلکه ابزاری است برای نیل به مقاصد شوم شان
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا یاور شما در اخراج آمریکا از کشور شماست انشالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس