دستکاری تل‌آویو در اطلاعات ارائه‌شده به آمریکا درباره حمله به برج‌های غزه

پس از آنکه جنگنده‌های تل‌آویو برج‌های غیرنظامی نوار غزه را در نبرد «شمشیر قدس» ویران کردند، منابع عبری‌ فاش کردند که این رژیم برای توجیه حمله خود اطلاعات ارائه شده به آمریکا را تغییر داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص»، امروز (پنجشنبه)، فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را که درباره حمله به یکی از برج‌های نوار غزه در جریان نبرد «سیف القدس» برای واشنگتن ارسال کرده، تغییر داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان نبرد اخیر با گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه چند برج غیرنظامی از جمله برج «الجلاء» را ویران کرد که دفاتر رسانه‌های مهمی همچون شبکه قطری «الجزیره» و خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در آن مستقر بودند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از روزنامه هاآرتص در این خصوص گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با هدف توجیه اقدام خود در حمله به برج مذکور گزارشی را که برای واشنگتن ارسال کرده، تغییر داده است.

بر اساس گزارش این روزنامه عبری‌زبان، پس از گفت‌وگویی سخت میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، بایدن از تل‌آویو درباره حمله به برج الجلاء توضیح خواسته است.

طبق گفته این روزنامه، برخی از مقامات تل‌آویو از بیم آنکه ارائه گزارش به آمریکا به روابط دو طرف خدشه وارد کند، ابراز نگرانی کردند چراکه اطلاعات وارد شده در گزارش مذکور قانع‌کننده نبوده است.

دستکاری تل‌آویو در اطلاعات ارائه‌شده به آمریکا درباره حمله به برج‌های غزه

در ادامه آمده است که پس از موشک‌باران برج الجلاء، برخی از مقامات آمریکایی از دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی درخواست کردند که اثبات کند حماس از این برج استفاده می‌کرده تا حمله به آن توجیه شود.

 ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار واشنگتن قرار داد؛ اما یک روز بعد از ارائه این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که اطلاعات ارائه شده لزوم حمله به برج را اثبات نمی‌کرد. در همین روز، رئیس جمهور آمریکا نیز در گفت‌وگو با نتانیاهو ضمن ابراز نارضایتی از این اقدام خواستار اطلاعات بیشتر شد. مدتی بعد، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن اطلاعات جدیدی دریافت کرده است؛ اما اجازه پرداختن به آن‌ها وجود ندارد.

طبق گزارش هاآرتص، اطلاعاتی که تل‌آویو برای توجیه حمله خود به واشنگتن ارائه کرده است برای آمریکا قانع‌کننده نبوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس