سامانه

پس از انتشار گزارش‌های متعدد از عملکرد ناموفق سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی، منابع عبری‌زبان خبر دادند که ارتش آمریکا تصمیم گرفته که این سازمانه را از تل‌آویو خریداری نکند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری‌زبان «جروزالم‌پست» خبر داد که ارتش آمریکا تصمیم گرفته است از که از تل‌آویو سامانه گنبد آهنین خریداری نکند.

شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، به نقل از جروزالم‌پست در این خصوص گزارش داد که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که ارتش آمریکا سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را که شرکت «رافائل» آن را توسعه داده، مورد آزمایش قرار داد.

بر اساس گزارش وبگاه «دیفنس نیوز»، واشنگتن پس از انجام آزمایش میان گنبد آهنین و سیستم «Dynetics» شرکتِ آمریکایی «Leidos» در نیومکسیکو در ماه گذشته تصمیم گرفته است که از نمونه داخلی خود استفاده کند.

 یک مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و یک مقام شرکت رافائل در گفت‌وگو با جروزالم پُست در واکنش به این اخبار گفتند که اظهارنظری در خصوص افشاگری وبگاه دیفنس‌نیوز نخواهند کرد؛ اما چنانچه این خبر تأیید شود، این یک حرکت رو به عقب برای تل‌آویو و صنایع نظامی اسرائیل خواهد بود.

طبق گزارش روزنامه عبری‌زبان «کالکالیست»، میانگین قیمت گنبد آهنین حدود ۲۷ میلیون شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برابر با ۷.۱۲ میلیون دلار است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» و کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر فاش کرده بودند که گنبد آهنین در جریان جنگ اخیر با گروه‌های مقاومت به سمت یک یک پهپاد و یک جنگنده خودی به اشتباه موشک شلیک کرده است.

عملکرد سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی علی‌رغم هزینه‌های گزافی که بابت تولید آن پرداخت شده، اخیرا در فلسطین اشغالی جنجال‌برانگیز بوده است.

رسانه‌های خبری طی ماه‌های گذشته نیز از عملکرد ناموفق این سامانه در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین و همچنین اقدام ناموفق این سامانه در رهگیری یک موشک شلیک‌شده از خاک سوریه به نزدیکی تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 0
    خخخخ اخبار کاملا معکوس. اتفاقا هفته پیش ارتش آمریکا تست گرم گنبد آهنین رو یا موفقیت انجام داد درخواست ارسال پرسنل برای آموزش با سامانه های سفارش داده شده رو کرده
  • TR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 4
    نانوفق ؟ حماس و جهاد اسلامی بیشتر از پانصد هزار تا موشک و راکت شلیک کردن فقط ده تا از راکت و موشک به هدف خورد این یعنی عملکرد عالی پدافند اسراییل .هیچ پدافدی در جهان نمیتونه تمام موشک ها رو منهدم کنه
    • حسین IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      3 1
      تو از فیلم های هالیودی هم رد کردی داداش. ۵۰۰هزار تا موشک حماس شلیک کرده ؟ اگر حماس بتواند ۵۰۰هزار موشک شلیک کند. به طور حتم اسراییل نابود است. ولی شما داداش حتما دکتر برو . فک کنم کرونا ی هالیودی داری.
    • محمد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      1 0
      پونصد هزارتا؟؟؟!!! حالت خوبه؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 0
    آمریکا با اون همه قدرت میدونه که باید نگاه به داخل باشه اونوقت ما فقط فکر خریدن از خارج هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس