باران

سازمان هواشناسی اعلام کرد: در هفته آینده برخی نقاط کشور بارانی و برخی دیگر برفی خواهد بود.

به گزارش مشرق، «امین نقشینه» کارشناس هواشناسی روزپنجشنبه درباره وضعیت جوی کشور گفت: در جنوب کشور و در نقاطی از جنوب هرمزگان، تنگه هرمز، جزایر واقع در خلیج فارس، بوشهر، فارس، ارتفاعات شرقی کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، رگبار و رعد برق، وزش باد شدید و بارش برف و در ارتفاعات کرمان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز (پنج‌شنبه) تا شنبه با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در نیمه شمالی کشور، در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظفت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

نقشینه تاکید کرد: در شهرهای، تهران، کرج، اراک، تبریز، ارومیه، اصفهان و مشهد مقدس نیز همین شرایط حاکم خواهد بود. توصیه سازمان هواشناسی این است که شهروندان از ترددهای غیرضروری سالمندان، کودکان و افرادی با سابقه بیماری پرهیز کنند. ضمن این‌که این افراد بهتر است فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز نیز نداشته باشند.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از اواخر روز شنبه، سامانه بارشی از نوار غربی کشور وارد و در نقاطی از غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. روز یکشنبه در غرب، جنوب غرب، شمال‌غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد بارش پراکنده، بارش رگبار در نقاط سردسیر و بارش برف در ارتفاعات و وزش باد شدید نیز خواهیم بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر مناطقی که اعلام شد، از روز دوشنبه گستره بارش‌ها سواحل دریای خزر و نقاطی از شمال کشور را در بر می‌گیرد و سه‌شنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی در کشور کاسته خواهد شد. ضمن این که اواخر وقت سه‌شنبه سامانه بارشی از مرزهای شمال شرق ایران خارج خواهد شد.

نقشیه با بیان اینکه امروز و فردا تنگه هرمز مواج و متلاطم است، تصریح کرد: امروز و فردا برای تهران غبار محلی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما در این استان ۹ درجه سانتی‌گراد و فردا و پس فردا ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد و روز دوشنبه به تدریج ابری و بارش پراکنده آغاز می‌شود. دوشنبه و صبح سه‌شنبه برای تهران بارش پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی درباره گرم‌ترین و سردترین استان کشور نیز افزود: امروز تربت‌حیدریه با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر و میناب با ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای کشور است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس