سرما و یخبندان در ۱۶ استان/ کمینه دمای پایتخت فردا به صفر درجه می‌رسد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در ۱۶ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

‌به گزارش مشرق، محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده و جمعه ۲۸ آبان در بخش‌هایی از فارس، هرمزگان، بوشهر و جزایر تنگه هرمز رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده برف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز آینده تا شنبه ۳۰ آبان در نیمه شمالی کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، گفت: در این مدت در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت  روز شنبه ۲۹ آبان با ورود سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت که در مناطق مرتفع با بارش برف همراه است. این شرایط جوی روز یکشنبه ۳۰ آبان در غرب و جنوب غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری ادامه داد: امروز در مناطق مرکزی کشور و دامنه جنوبی البرز کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۸ درجه و در شرق و شمال شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه داریم.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری و مه‌آلود، گاهی با غبار محلی و در بعدازظهر صاف پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در  تهران ۹ درجه و صفر درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در ۱۶ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس