کد خبر 1300703
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷
تویوتا با رونمایی از کرولا جشن گرفت

پرفروش‌ترین خودرو جهان با نسل‌های مختلف، امسال به رکورد ۵۰ میلیون دستگاه رسید. تویوتا برای نکوداشت تولید موفق کرولا، نسخه‌ای ویژه از این خودرو را برای بازار ژاپن عرضه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، نسل اول کرولا، سال ۱۹۶۶ معرفی شد. این خودرو تا سال ۱۹۹۱ و رونمایی از نسل هفتم، به مرور بزرگ‌تر و جادارتر شد تا از یک خودرو کوچک اقتصادی به یک مدل اندازه متوسط مناسب تردد ۴ سرنشین بالغ تبدیل شود.  

کرولا در ایران، با نمونه‌های وارداتی از نسل هفتم و هشتم شناخته می‌شود که اوایل دهه‌ی ۷۰ خورشیدی وارد کشور شدند.

نسل نهم و دهم و یازدهم این خودرو نیز با آزادسازی واردات خودرو در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ به بازار ایران رسید.

بیشتر بخوانید

تاریخچه شرکت تویوتا +عکس

تقریبا تمامی نسخه‌های وارداتی کرولا به ایران، چهاردر صندوق‌دار (سدان) هستند. تویوتا از نسل دوازدهم در سال ۲۰۱۸، مجددا بدنه‌ی هاچبک (کرولا اسپرت) را به خط تولید کرولا اضافه کرد و کمی بعد، کرولا تورینگ (Corolla Touring) با افزایش طول بدنه‌ی نسخه‌ی هاچبک وارد بازار شد. جالب‌تر اینکه، کراس اوور کرولا با نام کرولا کراس هم امسال برای نخستین‌بار تولید و با استقابل بسیار خوب بازار جهانی مواجه شده است.

تویوتا با رونمایی از کرولا جشن گرفت +عکس

کرولا، هم‌اکنون در ژاپن، استرالیا، تایوان، تایلند، برزیل، انگلیس، ترکیه و امریکا مونتاژ می‌شود.  این خودرو با مجموع تولید ۳۰ میلیون دستگاه، سال ۲۰۰۵ به کتاب رکوردهای گینس وارد شد و امسال از ۵۰ میلیون گذشت.

نسخه‌ی ویژه از کرولا با نام کامل “۵۰Million edition” مخصوص بازار ژاپن خواهد بود. این خودرو با سه نوع بنه‌ی چهاردر شامل سدان و هاچبک و تورینگ تولید می‌شود. مهم‌ترین تفاوت این سری با مدل‌های استاندارد، رینگ‌های اسپرت ۱۶ و ۱۷ اینچ با رنگ سیاه مات است. همچنین، بعضی جزئیات بدنه مثل جلوپنجره و بالچه‌ی عقب سیاه براق خواهند بود.

تویوتا با رونمایی از کرولا جشن گرفت +عکس

برای نسخه‌ی ۵۰ میلیونی کرولا، رنگ‌های لوکس مثل خاکستری متالیک (Slate Gray Metallic) و سفید صدفی میکا (White Pearl Mica) و سیاه میکا نیز ارائه می‌شود. در کابین، عبارت ۵۰Million Edition روی قسمت‌های مختلف داشبورد و صندلی و رکاب وجود خواهد داشت. این خودرو همراه نمایشگر لمسی ۹ اینچ و سیستم صوتی ۶ بلندگو، تولید خواهد شد.

تویوتا با رونمایی از کرولا جشن گرفت +عکس

محصول ویژه‌ی تویوتا برای بزرگداشت کرولا، مجهز به پیشرانه‌ی هیبریدی با حجم ۱/۸ لیتر خواهد بود که همراه موتور برقی، مجموع قدرت ۱۲۱ اسب بخار تولید می‌کند. این تجهیزات، با جعبه‌دنده‌ی CVT عرضه می‌شوند؛ اما خریداران مدل سدان و تورینگ، امکان سفارش سیستم دو دیفرانیسیل را خواهند داشت. مدل هاچبک صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.

تویوتا با رونمایی از کرولا جشن گرفت +عکس

قیمت نسخه‌ی ۵۰ میلیونی کرولا با بدنه‌ی هاچبک، سدان و تورینگ به ترتیب ۲۴,۷۷۱، ۲۴,۸۱۴ و ۲۵,۲۴۸ دلار است.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد MD ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    3 1
    ظاهرا اونا هم تنشون به تن خودروسازان داخلی خورده و با تغییر یه بخش از خودرو و اضافه کردن تو تا تیکه بهش خودروی جدید تولید میکنن...
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 0
      فیس لیفت
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 2
    صنعت خودروی جهان به کجا رسیده و ما به کجا
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    باید مدیریت سایپا و ایرانخودرو از بالا تا رده های میانی، زیر و روو بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس