کد خبر 1300658
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹
رقابت جنرال موتورز و فورد

اگرچه فورد در حال حاضر حدود ۱۲ درصد سهام ریویان را در اختیار دارد اما رقیب هم‌وطن این خودروساز یعنی جنرال موتورز نیز تنها چند قدم با سرمایه گذاری در ریویان فاصله داشت.

به گزارش مشرق، فقط چند روز از عرضه اولیه سهام شرکت ریویان در بازار بورس آمریکا می‌گذرد و تا زمان نگارش این مطلب ارزش بازاری این شرکت از ۱۳۰ میلیارد دلار گذشته و به این ترتیب ریویان پنجمین خودروساز ارزشمند دنیا بوده و پایین‌تر از شرکت‌های تسلا، تویوتا، فولکس‌واگن و BYD قرار دارد.ریویان قبل از حضور در بورس توانست چندین میلیارد دلار سرمایه را از شرکت‌هایی همچون فورد جذب کند.

بیشتر بخوانید

ملاقات با مرسدس بنز ۱۲۴ کوپه +عکس

البته اگرچه فورد در حال حاضر حدود ۱۲ درصد سهام ریویان را در اختیار دارد اما رقیب هم‌وطن این خودروساز یعنی جنرال موتورز نیز تنها چند قدم با سرمایه گذاری در ریویان فاصله داشت ولی این فورد بود که گوی سبقت را از رقیب سنتی خود ربود.وال‌استریت ژورنال می‌گوید جو هنریش رئیس اسبق بخش عملیات جهانی فورد با مؤسس و مدیر اجرایی ریویان در سال ۲۰۱۸ ملاقات کرده است.

رقابت جنرال موتورز و فورد +عکس

فورد به سرمایه گذاری در ریویان علاقه داشت و می‌خواست از پلتفرم اسکیت بورد این شرکت برای محصولات الکتریکی خود در آینده استفاده کند. چند ماه بعد مدیر ریویان با مری بارا مدیر اجرایی و مارک روس رئیس جنرال موتورز ملاقات کرد. جنرال موتورز هم به سرمایه گذاری در این استارت آپ الکتریکی مشتاق بود.

رقابت جنرال موتورز و فورد +عکس

وال‌استریت ژورنال می‌گوید بیل فورد رئیس اجرایی فورد اندکی پس از جلسه مدیر ریویان با مقامات جنرال موتورز ترتیب ملاقات با مرد شماره یک ریویان را داد. مدیر این استارت آپ در آن جلسه اذعان داشته بود که ریویان در مراحل پایانی گفت‌وگو با جنرال موتورز به منظور جذب سرمایه قرار دارد اما فورد نمی‌خواست رقیب مهمش در ریویان سرمایه گذاری کند و هنریش گفته بود: “نامزد کردن با یک نفر به معنی ازدواج قطعی با او نیست.”

رقابت جنرال موتورز و فورد +عکس

نهایتاً مدیران ریویان به این نتیجه رسیدند که پیشنهادهای فورد منعطف‌تر بوده و در آوریل ۲۰۱۹ فورد خبر سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در این شرکت را اعلام کرد. این خودروساز آمریکایی به تدریج میزان سرمایه خود در ریویان را افزایش داد و به سهام کنونی ۱۲ درصدی رساند. سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰ میلیون دلاری یک توافق بزرگ بود مخصوصاً اینکه فورد به خاطر عدم دست‌یابی به اهداف مالی خود در آن زمان تحت‌فشار قرار داشت.

رقابت جنرال موتورز و فورد +عکس

البته ثابت شد که این یک سرمایه گذاری بسیار هوشمندانه بوده و با ارزش کنونی ریویان، ارزش سهام فورد در این شرکت به حدود ۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس