کد خبر 1300302
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴
کامیون جدید میتسوبیشی

اگرچه شوگان به عنوان یک کامیون قطار جاده‌ای طراحی نشده، اما تجهیزات آن دست کمی از دیگر رقبا ندارد.

به گزارش مشرق، نسل جدیدی از کامیون‌های سه محوره میتسوبیشی شوگان Shogun به بازار استرالیا عرضه شده است. این نام اکنون به سری خودروهای سنگین که به طور خاص برای معرفی در بازارهای استرالیا و نیوزیلند معرفی شده‌اند، نسبت داده می‌شود.

این خودرو که در سراسر جهان به عنوان سوپر گریت Super Great شناخته می‌شود، در استرالیا شوگان نام دارد.

بیشتر بخوانید

کامیون الکتریکی چینی رقیب تسلا +عکس

از نظر ساختار بیرونی، این کامیون اکنون به دلیل وجود چراغ‌های جلو برگرفته از مرسدس مدل اکتروس و کابین بلندتر نسبت به دیگر همتایان آسیایی خود متفاوت به نظر می‌رسد. نکته اصلی این محصول جدید مربوط به موتور دیزلی ۵۱۰ اسب بخاری می‌شود که مطابق با استانداردهای یورو ۶ طراحی شده است. البته جای تعجب نیست، چرا که بخش کارگو میتسوبیشی فوسو از سال ۲۰۰۵ تحت مالکیت دایملر بوده است و از تکنولوژی این شرکت استفاده می شود.

کامیون جدید میتسوبیشی +عکس

پیش از این، فوسو در طراحی مدل‌های سنگین خود از موتورهای دیزلی وی شکل ده سیلندر با ۵۲۰ اسب بخار قدرت و یا حتی موتورهای توئین توربو V شکل ۸ سیلندر با ۵۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد. این موتورها با استانداردهای زیست‌محیطی مدرن مطابقت ندارند و مدت‌ها است که تولید آن‌ها متوقف شده است. بنابراین استفاده از موتور به کار رفته در نسخه قدیمی‌تر، علاوه بر صرفه جویی در هزینه تا حدی اجباری است.

کامیون جدید میتسوبیشی +عکس

قدرت موتور فعلی به کامیون این امکان را می‌دهد که طبق تصور سازندگان، با خودروهای کلاس سنگین محلی رقابت کند. این رقابت بسیار بالا است چرا که تقریباً تمامی تولید کنندگان بزرگ اروپایی، آسیایی و آمریکایی در استرالیا نمایندگی دارند. علاوه بر این، شرکت‌های آمریکایی به مونتاژ مدل های تقویت شده ویژه برای بازار محلی می‌پردازند.

بازار محلی کامیون‌های جاده‌ای‌های سنگین هنوز تحت تسلط آمریکایی‌ها قرار دارد.

کامیون جدید میتسوبیشی +عکس

اگرچه شوگان به عنوان یک کامیون قطار جاده‌ای طراحی نشده، اما تجهیزات آن دست کمی از دیگر رقبا ندارد. از جمله سیستم های امنیتی شامل هشدار خروج از خط، هشدار وجود اشیاء در نقطه کور چپ و سیستم جلوگیری از برخورد. این امر نه تنها به دلیل استراتژی جهانی دایملر، بلکه تحت تاثیر برنامه ویژن زیرو استرالیا قرار دارد که هدف آن تا سال ۲۰۵۰، کاهش تلفات جاده‌ای به صفر است.

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    7 3
    همچین دایملر دایملر میکنی که انگار در مورد صنعت مونتاژی چین و یا کره داری حرف میزنی ادم حسابی ژاپن خودش خدای تولید علم هستش ۸۰ سال پیش روزی یه هواپیما در جنگ جهانی طراحی و تولید میکرد دایملر کدوم خریه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    7 2
    درود به شرف ژاپن و صنعتگرانش و مردم زحمتکش
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 6
    یک شرکت دانش بنیان ایرانی به زودی میزنه روی دست میتسوبیشی زاقارت
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      3 1
      حتما میخاید پراید رو کامیون کنه ؟! خخخ
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 1
    یه عکسم از ماک جدید بذار فقط ببین چی درست کرده
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    خوبه شما خجالتم نمیکشید با اون ایرانخودرو و سایپاتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس