نصب کابل شارژ در اتوبان‌های آلمان برای کامیون‌های برقی

در شهر لوبک آلمان، راه‌حل جدیدی برای حمل‌ونقل کامیونی در مسافت‌های طولانی در حال آزمایش است.

به گزارش مشرق، کمپانی‌های بزرگی همچون مرسدس، ولوو تاکنون اخبار متعددی را درباره آینده کامیون های برقی منتشر کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که محصول نهایی آن‌ها فعلاً قادر به پیمایش مسافت نسبتاً کوتاهی است. با این حال در شهر لوبک آلمان، راه‌حل جدیدی برای حمل‌ونقل کامیونی در مسافت‌های طولانی در حال آزمایش است.

بیشتر بخوانید

ملاقات با قوی‌ترین کامیون مرسدس بنز در ایران +عکس

این فناوری در اتوبان‌ها چندان جدید نیست، اما با توجه به ویدیوی جدید تام اسکات، می‌تواند به امکان حمل ‌و نقل کامیون های برقی در مسافت طولانی کمک کند. کامیون ها از طریق کابل‌های برقی که در بالای آن‌ها قرار می‌گیرند (درست مثل کابل‌های به ‌کار رفته برای ترامواهای شهری و قطارهای برقی)، می‌توانند به جای انرژی باتری از انرژی شبکه برق استفاده کنند.

نصب کابل شارژ در اتوبان‌های آلمان برای کامیون‌های برقی +عکس

کابل‌ها روی اولین خط اتوبان آویزان شده‌اند و کامیون ها با استفاده از یک رابط لغزنده روی این کابل‌ها، انرژی لازم برای حرکت را به موتور خود می‌رسانند. این آزمایش از دو سال پیش آغاز شده و حداقل برای یک سال دیگر ادامه دارد.

از آنجا که رابط در امتداد کابل‌ها می‌لغزد، کامیون می‌تواند برای عبور از خودروهای دیگر و یا خروج از بزرگراه، از منبع انرژی داخلی خود (الکتریکی یا دیزلی) استفاده کند. با این حال در سناریوهایی مثل حمل‌ونقل کانتینرها از بنادر تا انبارها، کامیون ها می‌توانند عمده انرژی خود را به واسطه کابل‌های آویزان از شبکه برقی تأمین کرده و نیاز خود به باتری‌های سنگین را کاهش دهند.

نصب کابل شارژ در اتوبان‌های آلمان برای کامیون‌های برقی +عکس

طبق اظهارات یان بکمن، مدیر پروژه eHighway Lubeck، هدف نهایی شامل نصب کابل‌ها در یک سوم بزرگراه‌های آلمان می‌شود. این برنامه می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای به وسیله کامیون ها را تا دو سوم کاهش دهد.

ناگفته نماند که این سیستم تنها برای کامیون‌هایی به کار می‌آید که عمدتاً در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کنند. اما در خارج از بزرگراه‌ها، کنترل و برتری نزد کامیون های کوچک‌تری است (مانند eActor مرسدس) که مسافت‌های کوتاه‌تری را طی می‌کنند.

همانند هر پروژه زیرساختی دیگری، پروژه eHighway Lubeck نیز هزینه زیادی به همراه خواهد داشت، اما طبق گفته‌های دیوید سیبون، پروفسور مهندسی مکانیک در دانشگاه کمبریج، این هزینه با فروش برق با بهای مناسب و معقولانه به راننده کامیون ها، خود به خود تأمین می‌شود.

نصب کابل شارژ در اتوبان‌های آلمان برای کامیون‌های برقی +عکس

واضح است که این پروژه تنها راه‌حل ممکن برای تحقق حمل و نقل کامیون های برقی در مسافت‌های طولانی نیست. با این حال، از جذابیت و سادگی مفهوم آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 1
    این کار منطقی نیست
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    سایپا مطمئن
  • صبا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 2
    سلام کاری عبث و بیهوده است. اینکار فقط در مورد ترن های برقی که مسیری مشخص دارند کاربردی است. کامیون نیاز به دور زدن، پارک کردن، سوخت گیری و.... دارد که با این روش امکان پذیر نیست.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 1
    چه مسخره و پر هزینه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس