کد خبر 1300052
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
بلاروس؛ مرز ورود به عصر یخبندان/امنیت را چه کسی گروگان گرفت؟

بعد از میانجی‌گری‌های مسکو، رئیس‌جمهور بلاروس و صدراعظم آلمان درباره بحران پناهجویان در مرز لهستان به گفت‌وگوی تلفنی پرداختند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های دولتی بلاروس خبر دادند که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به‌صورت تلفنی درباره بحران پناهجویان در مرز لهستان با این کشور گفت‌وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گفت‌وگوهای لوکاشنکو و مرکل حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید و دو طرف در مورد بحران پناهجویان در مرز و راه‌های ارائه کمک‌های بشردوستانه رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید:

بلاروس: تحرکات ناتو آماده شدن برای جنگ است

آنها همچنین در مورد اقداماتی برای جلوگیری از تشدید بحران پناهجویان صحبت کرده و برای انجام تماس‌های بیشتر در آینده موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، این اولین تماس بین رئیس جمهور بلاروس و یک مقام غربی از زمان پیروزی لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در آگوست ۲۰۲۱ است.

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند. این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

پیش از این، سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه در حل بحران پناهجویان میانجی‌گری خواهد کرد، گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور امیدوار است که تماس‌های مستقیمی بین لوکاشنکو و مرکل درخصوص این بحران برقرار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس