وزارت خارجه آمریکا: روسیه را به دقت زیر نظر داریم!

دولت واشنگتن و واحد فرماندهی فضایی آمریکا به آنچه که به ادعای آنها آزمایش سامانه ضد ماهواره از سوی روسیه بوده است؛ واکنش تندی نشان دادند و از بررسی این موضوع با متحدانشان سخن گفتند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن به دقت اقدامات روسیه را طی روزها و هفته های آتی رصد می کند تا درباره نوع واکنش به آزمایش سامانه های ضدماهواره از سوی مسکو تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن: روسیه یک ماهواره را در فضا سرنگون کرده است

این درحالی است که دیروز دوشنبه، وزارت خارجه آمریکا، مسکو را به استفاده از موشک ضدماهواره برای انهدام یکی از ماهوراه های روسیه متهم کرده و مدعی شد که زباله های فضایی ناشی از این اقدام، منافع همه را به مخاطره می اندازد.

پرایس در ادامه ادعاهای خود افزود: رفتار خطرناک و غیرمسئولانه روسیه ثبات فضای بیرونی را به مخاطره انداخته و آشکارا در تضاد با ادعاهای مسکو مبنی بر مخالفت با رقابتی کردن استفاده از تسلیحات در فضا است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که فعلاً درباره اقدامات ویژه ای که در واکنش به روسیه انجام خواهند داد؛ صحبت نمی کند حال آنکه واشنگتن در همراهی با متحدان خود به این مسئله پاسخ خواهد داد.

وی مدعی شد که آزمایش سامانه ضدماهواره از سوی روسیه در کنار سایر اقدامات این کشور، موجب می شود که واشنگتن در پاسخ به این سوال دچار تردید شود که آیا دو ملت می توانند آنگونه که از نشست ماه ژوئن سران دو کشور در ماه ژوئن انتظار می رفت؛ به رابطه باثبات تری برسند.

پرایس در ادامه این ادعا افزود: از بسیاری جهات، خیلی زود است که بگوییم گزینه چنین رابطه ای روی میز است اما همچنان راه های دیپلماسی را باز نگه می داریم.

ادعاهای پرایس در ادامه اظهارات توئیتری آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مطرح شد. بلینکن هم در این باره نوشت: ما آزمایش غیرمسئولانه روسیه را محکوم می کنیم که با تولید زباله های فضایی، زندگی فضانوردان، ایستگاه فضایی بین المللی و منافع همه ملت ها را به مخاطره می اندازد.

فرمانده واحد فضایی ارتش آمریکا هم مدعی شده که واشنگتن انجام چنین رفتارهایی از سوی روسیه را تاب نخواهد آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    لطفا موشک ضد ماهواره ایران رو هرچه زودتر معرفی کنید.و به 40 سوء استفاده ماهواره ها دشمن در فضاء ایران پایان دهید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس