کد خبر 1299359
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
اتحادیه اروپا تحریم های بلاروس را افزایش می‌دهد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد وزرای امور خارجه این اتحادیه روز دوشنبه تحریم‌ها علیه بلاروس را افزایش می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا مدعی است بلاروس پناهجویان را برای ورود به قلمروی این اتحادیه و ترغیب هزاران تن از آنها به عبور از مرز لهستان و ورود به این کشور و دیگر کشورهای همسایه عضو اتحادیه اروپا به تلافی تحریم های اعمال شده علیه مینسک، تشویق و ترغیب می کند.

دو دیپلمات غربی گفتند اتحادیه اروپا در نظر دارد تحریم هایی را بر فرودگاه اصلی بلاروس اعمال کند تا امکان انتقال پناهجویان از بلاروس با خطوط هوایی این کشور دشوارتر شود.

قرار است وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا فردا (دوشنبه) برای بررسی این مساله تشکیل جلسه دهند.

بورل گفت: ما به تمدید چارچوب قانونی تحریم هایمان علیه بلاروس چراغ سبز نشان می دهیم تا درمورد همه کسانی که در قاچاق پناهجویان به این کشور مشارکت دارند، اعمال شود.

وی افزود مدیران خطوط هوایی و آژانس های مسافرتی ممکن است با ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی ها در اتحادیه اروپا روبه رو شوند.

بورل تاکید کرد ممکن است حدود ۳۰ مقام دولتی بلاروس که گمان می رود در این بحران مشارکت دارند، هدف تحریم ها قرار گیرند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس که همین حالا نیز به دلیل سرکوب اعتراض های داخلی مشمول تحریم های بین المللی است، تهدید کرده است تحریم ها را با تمهیدات جدیدی چون مسدود کردن مسیر عبور گاز طبیعی از طریق بلاروس تلافی می کند.

اتحادیه اروپا، بلاروس را که هم پیمان نزدیک روسیه به شمار می رود، به ایجاد بحران ساختگی در مرزهای این اتحادیه با روانه کردن هزاران پناهجو به سوی مرزهای لهستان و وادار کردن آنان به تلاش برای گذر غیرقانونی از مرز این کشور عضو اتحادیه اروپا، متهم کرده است.

این روزها خبر از بحران انسانی در مرز بلاروس - لهستان به گوش می رسد. هزاران نفر در مرزی تجمع کرده اند که سیم های خاردار و مرزبانان لهستانی انتظارشان را می کشیدند و بارها از ورودشان به لهستان جلوگیری کردند.

لهستان اعلام کرده است مرز مشترک خود با بلاروس را می بندد، زیرا گروه های بزرگی از پناهجویان کوشش کرده اند تا از این مرز گذر کنند. مقام های لهستان، بلاروس را به تلاش برای دامن زدن به فاجعه ای بزرگ متهم کرده و هشدار داده اند که نیروهای بیشتری را برای جلوگیری از پیشروی پناهجویان بسیج می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس