واکنش نبیه بری به آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطقی از لبنان

در پی شعله وقوع آتش سوزی‌های گسترده در مناطقی از لبنان رئیس مجلس این کشور ضمن هشدار نسبت به آن تاکید کرد این آتش‌سوزی‌ها خطرناک‌ترین تهدید برای لبنان نیستند.

به گزارش مشرق، شبکه المنار خبر داد، نبیه بری رئیس مجلس لبنان در واکنش به آتش سوزی‌های به وجود آمده در مناطق مختلفی از کشور از جمله صور و اطراف رود لیطانی از سرویس‌های امنیتی و انتظامی لبنان خواست دلایل وقوع آن را مورد بررسی دقیق قرار داده و گزارش‌های خود را در اختیار قوه قضائیه و طرف‌های ذیربط قرار دهند.

وی با اشاره به محل وقوع حوادث آتش سوزی تاکید کرد تبعات این آتش سوزی‌ها صرفا زیست محیطی نیستند بلکه میراث و فرهنگ اهالی این منطقه را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، چون نیروهای مقاومت و شهدای آن پشت هر یک از این درخت‌ها خاطرات و جانفشانی‌هایی را رقم زده‌اند.

بری در ادامه تاکید کرد: در حالی ما شاهد این آتش سوزی‌ها هستیم که زبانه‌های آتش فرقه‌ای و مذهبی هم دامنگیر شده است، آیا وقت آن فرا نرسیده است تا میهن را در مقابل این بلا هم مصون داشته و باقی مانده آبروی ملی خود را هم در کنار باقی مانده از منابع فضای سبز خود را حفظ کنیم.

به گفته رئیس مجلس لبنان خطرناک‌ترین آتش‌ها که امکان خاموش کردن آن نیست، آتش مذهبی و فرقه‌ای است که در روح افراد شعله ور است.

او در پایان از همه افرادی که در کار خاموش کردن آتش جنگل‌ها و بوته زارهای لبنان مشارکت داشتند نیز  تشکر و قدردانی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس