کد خبر 1246606
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
بیروت

منابع رسانه ای امروز شنبه از وقوع آتش سوزی در یک کشتی مستقر در بندر بیروت لبنان خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، یک آتش سوزی امروز شنبه در بندر بیروت به وقوع پیوسته است. گفته می‌شود که این آتش سوزی در یک کشتی مستقر در بندر بیروت اتفاق افتاده است.

بر این اساس، تاکنون هیچ گزارشی پیرامون علت وقوع این آتش سوزی در بندر بیروت اعلام نشده است. آخرین خبرها حاکی از آن است که تلاش‌ها برای خاموش کردن زبانه‌های آتش در بندر بیروت ادامه دارند.

این درحالی است که لبنان در تاریخ ۴ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶ هزار و ۵۰۰ مجروح برجای گذاشت. پیش از این، قاضی «طابق بیطار» پازپرس ویژه پرونده انفجار مهیب بندر بیروت روند پیگرد قضائی این پرونده را پس از شنیدن اظهارات شاهدان آغاز کرده است.

بازپرس پرونده زمانی را برای بازجویی «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان مشخص کرده است. با این حال، زمان دقیقی به صورت علنی برای این موضوع اعلام نشده است.

افزون بر این، قاضی طارق بیطار در نامه‌ای به نمایندگان پارلمان لبنان درخواست کرده است تا مصونیت پارلمانی از «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق، «غازی زعیتر» وزیر امور عامه‌المنفعه سابق و «نهاد المشنوق» وزیر کشور سابق برداشته شود تا زمینه برای تحت پیگرد قرار دادن این افراد فراهم گردد.

از سوی دیگر، قاضی بیطار همچنین از دولت لبنان خواسته است تا اجازه بازجویی از «طونی صلیبا» فرمانده دستگاه امنیت این کشور را صادر کند. این قاضی همچنین خواستار صدور مجوز برای اقامه دعوی علیه «عباس ابراهیم» مدیر کل دستگاه امنیت سراسری لبنان شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس