تلفات نیروهای دشمن در جبهه مأرب بسیار سنگین است

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن از تلفات و خسارات سنگینی که نیروهای ائتلاف و عوامل آنها در جبهه مارب متحمل شده اند، خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: بسیاری از ساکنان مأرب از نیروهای صنعا استقبال کردند.

وی افزود: تلفات نیروهای دشمن در نبرد مارب بسیار سنگین است.

این در حالی است که سلسله پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در استان مأرب همچنان ادامه دارد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند بر پایگاه نظامی «أم ریش» در جنوب استان مأرب مسلط شوند. این پایگاه نظامی آخرین پایگاه نیروهای وابسته به سعودی در جنوب مأرب بود. نیروهای یمنی با تحقق این دستاورد مهم اکنون می‌توانند به سمت منطقه «صافر» که بسیاری از میادین نفتی و گازی یمن در آنجا واقع شده است، پیشروی کنند.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن هستند که نیروهای مقاومت یمن بیش از هر زمان دیگری به تسلط بر ارتفاعات استراتژیک «ملعا» نزدیک شده‌اند. هم اکنون درگیری‌های شدیدی در این جبهه در جریان است. نیروهای مقاومت یمن تاکنون پیشروی چشمگیری به سمت ارتفاعات مذکور داشته‌اند. برخی رسانه‌ها اعلام کردند که شمارش معکوس برای آزادسازی ارتفاعات مذکور آغاز شده است.

آزادسازی مأرب، یکی از مهمترین برگه‌های متجاوزان از دستشان خارج می‌شود و در مقابل قدرت چانه زنی سیاسی دولت نجات ملی در هرگونه مذاکره و راه حل سیاسی برای بحران یمن، افزایش می‌یابد. با آزادسازی مارب محمد بن سلمان ولیعهد سعودی یکی از مهمترین کارتهای خود را از دست می‌دهد. با آزادسازی مارب بخشی از دیوار محاصره ظالمانه علیه ملت یمن برداشته می‌شود.

از حیث نظامی هم تا زمانی که مأرب کانون نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و نیز عناصر القاعده، داعش، تکفیری‌ها، بقایای حزب اصلاح وابسته به دولت مستعفی و دیگر مزدوران ریاض باشد، این کانون خطرناک تمام مناطق مجاور خود یعنی الجوف در شمال، صنعاء در غرب و البیضاء در جنوب را تهدید می‌کند. مأرب نباید منبع تهدید و پناهگاه القاعده و داعش باقی بماند.

علاوه بر آن در دست گرفتن کنترل مأرب به دولت نجات ملی در صنعا کمک می‌کند تا منابع درآمدی پایداری برای خود تأمین کند. همچنین به ثبات کمک‌های نفتی و گازی کمک می‌کند که منجر به تضعیف محاصره آمریکا و عربستان خواهد شد. همچنین وضعیت اقتصادی در مناطق تحت کنترل صنعا را بهبود می بخشد. درپی آزادی مأرب، استقلال سیاسی یمن که در راستای خارج شدن یمن از قیمومیت عربستان است، تقویت خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس