کد خبر 1299342
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
اتریش

صدراعظم اتریش اعلام کرد از روز دوشنبه میلیون‌ها نفر از جمعیت این کشور که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، در قرنطینه قرار می‌گیرند.

به گزارش مشرق، «الکساندر شالنبرگ» صدراعظم اتریش امروز (یکشنبه) اعلام کرد از روز دوشنبه میلیون‌ها نفر را که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، در قرنطینه قرار می‌دهد تا با افزایش بی‌سابقه شیوع کرونا در این کشور مقابله کند.

اروپا دوباره به کانون همه‌گیری کووید-۱۹ تبدیل شده و برخی از دولت‌ها را وادار کرده که دوباره محدودیت‌های غیرمحبوب را اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، تقریباً ۶۵ درصد از جمعیت اتریش به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در اروپای غربی است. بسیاری از اتریشی‌ها در مورد واکسن‌ها تردید دارند، دیدگاهی که توسط حزب راست افراطی «آزادی» سومین حزب بزرگ در پارلمان اتریش تشویق شده است.

در حالی که هلند با اعمال یک قرنطینه نسبی که برای همه اعمال می‌شود، با افزایش ابتلا مقابله می‌کند، دولت محافظه‌کار اتریش می‌گوید که می‌خواهد از اعمال محدودیت‌های بیشتر برای افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، اجتناب کند.

شالنبرگ در یک کنفرانس خبری پس از تماس ویدیویی با فرمانداران ۹ ایالت اتریش، ضمن اعلام این اقدام جدید گفت: ما باید نرخ واکسیناسیون را افزایش دهیم. به طرز شرم‌آوری پایین است.

«ولفگانگ موکشتاین» وزیر بهداشت اتریش هم در کنفرانس خبری با بیان این که قرنطینه در مرحله اول ۱۰ روزه خواهد بود، گفت: افراد ۱۲ ساله و کمتر از قرنطینه معاف خواهند بود. تحت این قرنطینه، افراد واکسینه نشده تنها به دلایل محدودی مانند رفتن به محل کار یا خریدهای ضروری می‌توانند خانه خود را ترک کنند.

به نوشته رویترز، بسیاری از مقامات، از جمله در حزب محافظه‌کار شالنبرگ و پلیس، ابراز تردید کرده‌اند که چنین قرنطینه‌ای به درستی قابل اجرا باشد زیرا فقط برای بخشی از جمعیت اعمال می‌شود. اما شالنبرگ و «کارل نهامر» وزیر کشور اتریش گفتند بررسی‌های کاملی توسط پلیس برای اعمال درست قرنطینه انجام خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه گزارش داد میزان ابتلا به کرونا طی هفت روز قبل در قاره اروپا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، با این روند، اروپا تنها منطقه‌ای در دنیا بوده که میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر بر اثر آن با روند صعودی مواجه بوده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد این ششمین هفته متوالی بود که نرخ ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن در قاره سبز روند صعودی داشت.

از میان ۶۱ کشوری که سازمان جهانی بهداشت نامشان را در منطقه اروپا ثبت کرده ۴۲ درصد جهش دست‌کم ۱۰ درصدی در موارد ابتلا را طی هفت روز مذکور ثبت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    41 0
    چرا مسخ شدید و حقیقت رو نمیگید مگه میشه این همه بگیر و ببند برای یه بیماری توجیه داشته باشه ؟ آیا نمیدونید قرنطینه هوشمند یه برنامه شیطانی برای کنترل انسانهاست ؟ به والله واکسن زده هایی که دارن ندانسته با این طرحها همکاری میکنن فردا روز که بگیر و ببندها و محدودیتها رو ببینن به حقانیت واکسن نزده ها پی میبرن . ویروس بهانه ست به خدا اگر 100 درصد مردم هم واکسن بزنن این کنترلها برداشته نخواهد شد اونموقع چه کار میکنید آیا غیر از بردگی راه دیگه ای خواهید داشت ؟
  • ماسکن JP ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    20 0
    اروپا واکسن زده و دچار کرونا شده. اروپایی که بیشتر از همه قاره ها کشورهایش واکسیناسیون را ترویج دادند با سیر صعودی ابتلا مواجه هست. جالب نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس