یمن نمایه انصارالله مارب

امسال رزمندگان طوفان به پا کردند و خیره کننده به سمت محاصره و ورود به سمت شهری پیش رفتند که مهم ترین نقطه در اشغال سعودی ها است اما مدتی بعد ورق برگشت و سوال های زیادی بدون پاسخ مانده است.

سرویس جهان مشرق؛ شهر مارب، قلب یمن که مهم ترین پایگاه در اشغال ریاض محسوب می شود در ماه های گذشته صحنه درگیری های سنگینی بود و رزمندگان با حملات گسترده به دروازه های این شهر نزدیک شدند و تا آستانه محاصره عناصر ائتلاف سعودی پیش رفتند اما در نهایت نبرد در نزدیکی و حومه شهر میان طرفین متوقف شد.  

چرایی توقف درگیری ها در حومه مارب سوال همه مخاطبانی است که در انتظار شنیدن خبر ورود رزمندگان به داخل شهر بودند و این موضوع از تمامی جهات قابل بررسی و بحث است اما آنچه که در میدان نبرد باعث کند شدن سرعت پیشروی ها شد مربوط به انسانی است.  

به نظر می رسد اصلی ترین علت توقف پیشروی ها در پشت دروازه های شهر مارب این باشد که رهبران انصارلله تلاش می کنند از طریق مذاکرات بدون خون ریزی شهر را تحویل بگیرند تا به ساکنان آسیبی وارد نشود.

در حال حاضر، نیروهای یمنی از محور جنوب و جنوب غرب به ترتیب در مناطق «رشته کوه های البق، سد مارب، العکد و ...» مستقر شدند و فاصله آنان از این بخش ها با شهر مارب حدود ۱۲ و۱۰کیلومتر است و اگر مناطق و رشته کوه های «البلق القبلی، سه راه حریب، سه راه السد» از اشغال خارج کنند و به کنترل کامل درآورند راه برای ورود به عمق مرکز استان باز می کنند.  

آخرین خبرها از تحولات میدانی در قلب یمن/ چرا پیشروی رزمندگان در حومه شهر مارب کند شده است؟ + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، درگیری های پراکنده میان رزمندگان و مزدوران سعودی در محور جنوب شهر مارب در شمال رشته کوه های «البلق الشرقی» ادامه دارد اما نسبت به ماه های گذشته از شدت نبردها کاسته شده است.

به گفته منابع میدانی آگاه حاضر در منطقه، رزمندگان از حومه غرب و شمال غرب هم در مناطق «الطلعه الحمراء، ملبوده»  مستقر هستند که با شهر مارب به ترتیب ۱۱ و۱۵ کیلومتر فاصله دارند و در این محورها باید مناطق مهمی از جمله «کوه های الخشب، تپه البس»  از تصرف عناصر ائتلاف خارج کنند تا مسیر برای ورود به شهر هموار شود.  

از شهر و حومه مارب، نقطه امن عناصر ائتلاف که کمی فاصله بگیریم، در محور شمال غرب و غرب استان مارب موازنه قدرت به سود رزمندگان یمنی است و بخش های مجزر، حریب القرامیش و بدبده در کنترل نیروهای یمنی هستند و از سوی سعودی ها خطری متوجه این مناطق نیست.  

به گزارش مشرق، در بخش رغوان هم رزمندگان مساحتی در حدود ۵۵ درصد شامل مناطق مرکزی و غربی در کنترل دارند و سایر نقاط در اشغال عناصر سعودی است و در حال حاضر خط تماس بین دو طرف در نزدیکی محور «اسداس» است.  

از سویی دیگر، بیش از ۹۸ درصد مساحت بخش مدغل به سیطره نیروهای یمنی درآمده و تنها معدود مناطقی در محور جنوب شرق بخش و هم مرز با بخش های شهر مارب و صرواح از جمله «وادی نخلا، نخلا و ...» در اشغال عناصر ائتلاف سعودی هستند.  

آخرین خبرها از تحولات میدانی در قلب یمن/ چرا پیشروی رزمندگان در حومه شهر مارب کند شده است؟ + نقشه میدانی و عکس

باید توجه داشت بیشتر بخش «صرواح» هم در غرب استان مارب به کنترل رزمندگان یمنی درآمده و مزدوران رژیم سعودی به جز مناطق محدود و کوچک دیگر نقطه ای را در اشغال ندارند و منطقه الاثبه و نقاط حومه خطوط تماس طرفین در این محور به شمار می آید.  

بخش مارب که در شمال و شمال شرق استان مارب واقع شده و بیشتر بیابانی و با استان های «الجوف و شبوه» مرز مشترک دارد یکی از مناطقی محسوب می شود که به طور کامل در اشغال ائتلاف سعودی است.  

بخش های جنوبی، جنوب غربی و جنوب شرقی استان مارب شامل «ماهلیه، رحبه، جبل مراد، العبدیه و حریب (به استثنا مناطق مرزی حریب و استان شبوه) در جریان نبردهای سنگین در ماه های گذشته از اشغال خارج و به کنترل رزمندگان یمنی درآمدند.  

حدود ۹۵ درصد از مساحت بخش الجوبه هم در سیطره رزمندگان یمنی است؛ یکی از محورهای عملیات در ماه های اخیر همین بخش بوده و رزمندگان تلاش می‌کنند با پیشروی در محور شمالی و نفوذ به بخش مارب، شهر مارب را از محور جنوب به محاصره دربیاوردند.

به گزارش مشرق، در مجموع همه تلاش رزمندگان یمنی در ماه های گذشته به پیشروی همزمان در محورهای شمالی، غربی، جنوبی و شرقی استان متمرکز بوده تا فشار را بر عناصر سعودی چند برابر کنند و در نهایت خود را به نزدیکی مرکز برسانند و شهر مارب را محاصره و بدون درگیری به کنترل درآورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    21 2
    ایران باید پشتیبانی از رزمندگان انصارالله علتی کند وبارساندن سامانه ضد هوایی به انصارالله شکست ائتلاف متجاوزتسریع بخشد
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 5
      پریروز معنی واقعی وجعلنا من بین ایدیهم سدا را دیدم باور بفرماید یک شئی 5 ماه تمام جلوی چشم و دید بنده و خانواده بود ولی متوجه ان نشده بودیم ناگهان در ان موقعیت که چشمم بهش افتاد تا یک ربع هاج و واج مانده بودم الله اکبر
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 1
    مطلب جمعیت میلیونی تحت فشار نیروهای ائتلاف شهر مارب ، برای در امان ماندن و کمترین آسیب پذیری خود مانع مهم بشمار می آید و در ضمن این بعنوان نماد و مهمترین پایگاه ائتلاف عربی و غربی هست ، و تمام هم و غم و داشته و نداشته را صرف جلوگیری از دست دادن مارب میکنند ، آنهم با شرایط فوق نامتساوی که همه از آن با خبرند
  • حسن IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    8 1
    خدا قوت دهد به انصارالله ورزمندگان یمن در مقابل عربستان و امریکا و امارات خبیث
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 1
    فکر کنم موشک‌های اهدایی به شیخک های دبی کار خودشو کرد چون دیگه خبری از مزدورانش در مارب شنیده نمی‌شود
  • ابوالفضل IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 1
    انصار اللاه و مذاکره؟!
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 0
    امارات متحده عربی با نیروی نظامی غولها وانتقال انها به استان شبوه بصورت فعال وارد استان شبوه شد وبخشی از این استان مانندشهرهای عسیلان وبیحان والعین وشهر حریب در استان مارب مجددا اشغال شدند که البته بکمک بمباران های شدید وپشتیبانی هوایی و چراغ سبز غربی ها وانتقال نیروهای نظامی تروریست ها به خط مقدم همه تلاششان را نیروهای ائتلاف سعودی به کار بردند تا شهر مارب ومناطق نفت خیزه شبوه ومارب را نجات دهند البته سعودیها چون نمی توانستند مارب را حفظ کنند طی معامله ای استان نفت خیز شبوه را به امارات دادند تا در جنگ مارب کمکشان کند با این حال دولت نجات ملی یمن وانصارلله با کمک بعضی قبایل ومردم مقاومت دلیرانه ای از خود نشان دادند وتوانستند شهرهایی که ازاد کرده بودند بجز شهر حریب در استان مارب وبعضی مناطق مانند البتر را حفظ کنند یا بعضی مناطق را دوباره باز پس بگیرند به همین خاطر جنگ مارب طولانی شد با پایمردی ومقاومت جانانه یمن مارب هم انشالله ازاد خواهد شد وتوطئه عیم دشمنان نقش براب خواهد شد با کمک ویاری امام زمان که نمینده خدا در روی زمین است وافراد بی اعتقاد وکم اطلاع از ان غا فلند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 0
    ابا تشکر از شما البته تابع مطلبی که یک یا دوساعت قبل ارسال کردم باید بگیم عملیات پهبادی و موشکی یمن در عملیات های طوفان وهدف قرار داده شدن ابوظبی ودبی موجب بازدارندگی وکند شدن امارات شد که اگر ادامه میداد مناطق حساس تری مورد هدف در امارات واقع می شد به یاری خداوکمک امام زمان وپایمردی نیروهای انصارالله ودولت نجات ملی عملیلت ازاد سازی مارب با برنامه ریزی دقیق و براساس شرایط موجود ادامه خواهد یافت گر چه بنابر شرایطی کند شده باشد ویا سعوددی ها مجبور خواهند شد یمن را با مقاومت سر سختانه ای که صورت می گیرد ودنیای استکباردر مقابل دلیر مردان یمن شکست را بر قرار ترجیح دهند وخارج شوند یا اینکه در عملیات نظامی قوی تر از گذشته مواجه شوند ومارب ازاد شود
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    6 3
    نقل از حجت الاسلام پناهیان: یمنی‌ها از همه به نقطۀ ظهور نزدیکترند. : امسال در هر مراسم نیمه شعبان پرچم یمن را به اهتزاز دربیاورید. :: با یاد کردن یمن در نیمه شعبان، قدرت آنها را مضاعف کنید: :مروز، یمن محتاج ما نیست، ما محتاج یاری کردن یمنیم!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 4
    منظور از رزمندگان کیا هستند؟
    • غلامرضا NL ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 1
      ملکه عجوزه انگل لستان که نیست یا حیونهای ادم نمای البانی اوناهم نیستند
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 0
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 3
    عجیبه یمن عربستان انبل وگاوهای شیرده را نمیتوانند تصاحب کنند!روسیه هم بعنوان ابرقدرت اوکراین را نمیتواند!ایران با اینهمه عظمت اسرائیل یک وجبی رو!؟
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      2 0
      اتفاقا ایران روسیه و یمن هر سه پیروزی شان به تصمیم سیاسی بستگی دارد یمن در 15 کیلومتری مارب است و روسیه در 15 کیلومتری کیف و ایران در 40 کیلومتری حیفا
  • احمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    منصور هادی و ایتلاف متجاوز استحکامات زیادی رو در غرب و شمال غرب و جنوب غرب ماری ایجاد کردند کانال های چهار در پنج ،زمین رو مسلح کردن در اون مناطق و تجمع نیروی زیادی اونجا دارن،نیوری هوایی ایتلاف متجاوز هم بسیار فعاله،و از اون مناطق امکان حمله نیست از سمت جنوب و جنوب شرق،بیحان ، حریب و . . . هم که شهر و بیشتر استان حدیده رو تخلیه کردن و نیروشون رو آوردن جنوب مارب المعالقه و . . . عملا از جنوب هم امکان پیشروی نیست،درباره مذاکره هم از زمان آدم تا الان کی جبهه حق به نتیجه رسیده یا دستور به مذاکره داده خدا که الان به نتیجه برسه و . . . هر چی بوده مقاومت و مقاومت و ایستادگی و صبر و ایثار و جهاد همراه با توکل به خدا بوده
  • مهدی اسماعیل پور IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 0
    درود بر مقاومت
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    دلیلش اینه که دفاع شهر مارب محکمه و انصارالله هم تاکنون توان شکستن آن را نداشته اند. اینکه دیگه اینهمه طول و تفصیل نداره
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    مسائل سیاسی اجازه ورود به شهر رو نمیده والا شهر از لحاظ نظامی سقوط کرده محسوب می‌شود. قدرت دلاری وسیاسی عربستان اجازه این کار رو نمیده .یک ساله شاید هم بیشتر .پشت دروازه مارب انصاراله خیمه زده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس