کد خبر 1293501
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
آزادسازی ۳ منطقه مهم استان مأرب/ کشته و زخمی شدن ۱۰۰ مزدور در اطراف «الجوبه»

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در ادامه عملیات آزادسازی مناطق اشغال شده در استان مأرب، مناطق «الیعره»، «السواد» و «الحجیره» واقع در حومه الجوبه را بازپس گرفت.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در تازه‌ترین دستآوردهای نظامی خود در استان مأرب، موفق شدند بر مناطق مهم «الیعره»، «السواد» و «الحجیره» از توابع شهرستان «الجوبه» تسلط پیدا کنند.

شبکه المسیره گزارش داد که نیروهای یمنی با افراد قبایل برای تخلیه تعدادی از اردوگاه‌های مجاور شهر مأرب که توسط متجاوزان مورد استفاده قرار می‌گرفت، توافق کردند.

بنا به این گزارش، در پی پیشروی‌های جدید نیروهای یمنی در منطقه الجوبه، دو محور الجوبه و صراوح به هم وصل شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هفته پیش هم کنترل مرکز شهرستان راهبردی «الجوبه» استان مأرب را در دست گرفتند.

در همین راستا، «یحیی سریع» سخنگوی انصارالله یمن دوشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود: در عملیات گسترده نظامی «بهار پیروزی»، شهرک‌های «عسیلان»، «بیحان» و «عین» در استان «شبوه» و شهرک‌های «حریب»، «العبدیه» و بخش‌هایی از «جبل مراد» و «الجوبه» در مأرب را آزاد کردیم.

مرکز الجوبه در ۳۰ کیلومتری شهر مأرب قرار دارد. این شهر در واقع آخرین پایگاه دولت مستعفی و مقر وزارت دفاع این دولت است.

مأرب در حال حاضر صحنه درگیری شدید نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با شبه نظامیان دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی است.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب واقع در شرق استان صنعاء از سال گذشته آغاز شده است و اکنون اغلب مناطق آن تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی درآمده است.

مأرب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.

مأرب در واقع جزء آن دسته از استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است و به همین دلیل قلب تپنده انرژی در یمن محسوب می‌شود و بیشترین ذخایر نفتی این کشور را در خود جای دارد.

اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

و بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر مزدور و شبه‌نظامی را از پای درآوردند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس