کد خبر 1298453
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
بارش باران در بیش از ۲۰ استان کشور/ هوا سردتر می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوا از عصر فردا در اکثر نقاط کشور افزایش خواهد یافت و سامانه بارشی از کشور خارج شد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، کارشناس هواشناسی، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: در نواحی از شمال غرب استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوب غرب، بارش باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

او ادامه داد: از اواخر وقت امشب به تدریج از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته و طی روز شنبه با خروج سامانه از شمال شرق کشور در بخش‌هایی از خراسان‌رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

آسمان ۱۸ استان کشور بارانی است

ضیائیان بیان کرد: روز یکشنبه و اوایل وقت روز دوشنبه برای اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود که همین امر در شهرهای صنعتی و پرجمعیت زمینه ساز افزایش غلظت آلاینده‌ها کاهش دید افقی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از بعد از ظهر دوشنبه در نیمه غربی کشور و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیائیان اظهار کرد: روز سه‌ شنبه با شمالی شدن جریانات برای استان‌های ساحلی دریای خزر، نواحی شمال غرب و به‌ تدریج با گذر امواج تراز میانی در نواحی غرب، دامنه‌های البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش باد شدید  پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان این‌که از روز شنبه در نیمه شمالی کشور به‌ تدریج روند افزایش دما اتفاق خواهد افتاد، بیان کرد: سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل مجدداً کاهش نسبی دما انتظار می‌رود. امشب دریای خزر و سواحل خلیج‌فارس و در روزهای شنبه تا دوشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

او درباره آب‌ و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۱۴ درجه و کمترین آن ۷ درجه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    ماشالله زیاد باریده.خداروشکر
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    دفعه قبل هم پیش بینی کردند باران نبود برف بود و همه را غافلگیر کرد ما پنچ ساعت تو راه گیر کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس