کد خبر 1222779
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
بلاروس

در تداوم اعمال فشار بلوک غرب بر بلاروس، رسانه‌ها از مسدود شدن حریم هوایی فرانسه بر پروازها از مبدأ بلاروس خبر دادند.

به گزارش مشرق،   اطلاعات وبگاه امور هوانوردی نشان می‌دهد که یک فروند هواپیمای مسافربری بلاروسی که از مینسک به بارسلونا پرواز می‌کرد روز چهارشنبه پس از اینکه لهستان اعلام کرد که نمی‌تواند از طریق این کشور وارد حریم هوایی فرانسه شود، به مینسک بازگشت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» هواپیمای بلاروسی خطوط هوایی بلاروس با پرواز شماره ۲۸۶۹ از مینسک قرار بود بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در «بارسلون» به زمین بنشیند.

سخنگوی سازمان خدمات هوایی لهستان  گفت: «خلبان  این پرواز از ما اطلاعاتی در مورد مسدود شدن حریم هوایی فرانسه دریافت کرد و ممکن است برای ورود این پرواز مشکلاتی ایجاد شود». خطوط هوایی بلاروس تاکنون از اظهار نظر در مورد این پرواز خودداری کرده است.

خطوط هوایی بلاروس اعلام کرده که پروازها به لیتوانی، لتونی، فرانسه، سوئد، انگلیس، فنلاند، جمهوری چک و اوکراین ممنوع شده است. در حال حاضر لهستان اجازه ورود پروازهای بلاروس به حریم هوایی خود را می‌دهد.

 سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه با اعمال مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه بلاروس به دلیل اقدام این کشور در نشاندن یک فروند هواپیمای مسافربری موافقت کردند. از جمله تحریم‌هایی که قرار است اعمال شود ممنوعیت استفاده بلاروس از حریم هوایی و فرودگاه‌های اتحادیه اروپا است.

این تصمیم گیری بعد از آن رخ داد که روز یکشنبه یک فروند «میگ-۲۹» هواپیمای مسافربری شرکت «رایان‌ایر» را رهگیری و آن را وادار به فرود اضطراری در فرودگاه مینسک کرد.   مقامات نظامی بلاروس گفتند که این هواپیما مشکوک به تهدید به بمبگذاری بود و جنگنده میگ-۲۹ بلاروس آن را مجبور به فرود اضطراری کرد. در همین حال رسانه‌ها گزارش دادند یکی از مسافران این هواپیما از مخالفان دولت بلاروس و گرداننده یکی از کانال‌های تلگرامی بوده  و دلیل فرود هواپیما نیزهمین بوده است.

«ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس چهارشنبه گفت  که غرب تمایل دارد روابط با مینسک را سیاسی کند. ماکی در پارلمان این کشور گفت که افزایش بیشتر تنش‌ها نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت. وی از کشورهای غربی خواست که نگرش هوشیارانه داشته باشند.

ماکی گفت: «هر زمینه همکاری با بلاروس سیاسی می‌شود. تهمت عمده به مردم بلاروس و دولت در غرب امری عادی است.»

وی تاکید کرد که تحریم‌ها علیه بلاروس در جهت از بین بردن اقتصاد و دولت است و تشدید بیشتر هیچ چیز خوبی به همراه نخواهد داشت. وی از کشورهای غربی خواست که نظر خود را تغییر دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس