عموما نشانه‌های موفقیت بیشتر در مسیری به چشم می‌خورد که نسبت به آن شناخت بهتری داریم. به این ترتیب، اگر می‌خواهیم برای سرمایه گذاری دست به کار شویم بهتر است اول تعریف دقیقی از سرمایه گذاری داشته باشیم و بعد به سراغ شناخت راه‌های سرمایه گذاری موفق برویم. اما نکته بسیار مهم این است که برای حرکت بهتر در هر کدام از مسیرها ابزارهای موردنیاز سرمایه گذاری را بشناسیم و از آن‌ها استفاده کنیم؛ بنابراین چنین آماده سازی قبل از شروع سفر مهم سرمایه گذاری، لازم است. جای نگرانی نیست؛ چراکه می‌خواهیم تمام نکات لازمی که نام بردیم را بررسی کنیم.

چگونه سرمایه‌گذاری کنیم؟ راه‌های سرمایه گذاری موفق

تعریف سرمایه گذاری

می‌خواهیم اولین گام برای کشف راه‌های سرمایه گذاری موفق را برداریم. اگر بخواهیم تعریف راحت و بی پرده‌ای از سرمایه گذاری ارائه دهیم باید بگوییم تبدیل وجه نقد به دارایی‌هایی مانند اوراق بهادار، سکه و طلا و ارز، سهام، اوراق قرضه و سپرده‌های بانک، املاک و مستغلات و هر زمینه دیگر را سرمایه‌گذاری می‌گویند. عموما سرمایه گذاری با این هدف صورت می‌گیرد که بتواند جلوی از بین رفتن ارزش پول ما در مقابل تورم را از یک سو بگیرد و از سوی دیگر بتواند ارزش دارایی‌های ما را افزایش دهد. اما گاهی وقت‌ها به دلیل اشتباه در سرمایه گذاری یا برخی مسایل ممکن است حتی با زیان هم روبرو شویم. تعریفی که از سرمایه گذاری ارائه کردیم ممکن است ذهن ما را به سمت بهره‌برداری از فرصت‌های پیش آمده متمایل کند. اما باید دقت داشته باشیم که گاهی بیراهه‌ها خود را شبیه به مسیر اصلی نشان می‌دهند. به عنوان مثال در مورد سرمایه گذاری‌ مستقیم در سهام، اشخاصی که به هیچ وجه متخصص نیستند با اظهار نظر و به اصطلاح سیگنال دادن به دیگران تنها به منافع سودجویانه خود فکر کنند و سرمایه گذاران را به بیراهه بکشانند. آنان باعث می‌شوند سهامی خریداری شود که ارزندگی بالایی ندارند و عموما پس از یک بازه کوتاه افت کرده و سهامداران را با زیان روبرو می‌کنند. توجه داشته باشید که قرار گرفتن در راه‌های موفق سرمایه گذاری مستلزم این است که ما ابزارهای سرمایه گذاری را به خوبی بشناسیم و با کمک ابزارهای موفق و همگام شدن با متخصصین و مشاوران سرمایه گذاری مسیر را طی کنیم.

ابزارهای لازم در مسیر سرمایه گذاری موفق

ابزارهای سرمایه گذاری در هر کدام از گزینه‌های سرمایه گذاری متفاوت از دیگری است. هر فرد بنا بر شخصیت سرمایه گذاری که دارد باید مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کند و لازمه انتخاب درست این است که با متخصصان حوزه سرمایه گذاری مشورت کنیم. گاهی پیش می‌آید که پرسودترین راه سرمایه گذاری که به عنوان یکی از راه‌های سرمایه گذاری معرفی می‌شود، مناسب برخی افراد نباشد. به عنوان مثال سرمایه گذاری در سهام برای افراد ریسک گریز مناسب نیست و بهتر است این دسته از افراد یا اصلا وارد بازار سهام نشوند و یا به طور غیر مستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی اقدام به سرمایه گذاری کنند. حالا که حرف از صندوق های سرمایه گذاری به میان آمد خوب است بدانیم یکی از بهترین ابزارهای سرمایه گذاری موفق همین صندوق‌های سرمایه گذاری هستند که هم از حضور متخصصین برخوردار هستند و هم با شناخت بازار و متنوع سازی سبد سرمایه گذاری، راه‌های سرمایه گذاری موفق را پیش روی سرمایه گذاران می‌گذارند.

راه های موفق سرمایه گذاری با صندوق ها

همان‌طور که می‌دانیم صندوق‌های سرمایه گذاری توانسته‌اند در زمینه‌های سرمایه گذاری موفق عمل کنند. از صندوق‌های سهامی کیان دیجیتال گرفته تا صندوق طلا و صندوق درآمد ثابت با بهره‌مندی از ویژگی‌هایی توانسته‌اند این موفقیت را به دست آورند. خصوصیاتی مانند شفافیت و گزارش‌های روزانه از عملکرد صندوق، دارا بودن تیمی متخصص از تحلیلگران بازارهای سرمایه، هوشمندی و سرعت عمل در انتخاب درست دارایی‌ها و متنوع سازی سرمایه همگی دست به دست هم داده تا سرمایه گذاران علاوه بر خیال راحت از سرمایه گذاری خود در صندوق‌ها، در میان مدت و بلندمدت منفعت هم کسب کنند. همه خوب می‌دانیم که اگر بخواهیم به طور انفرادی به بازارهای سرمایه ورود کنیم و موفق باشیم باید از دانش و وقت کافی هم برخوردار باشیم. به دست آوردن چنین ویژگی‌هایی برای ما که با مشغله‌های زیادی محاصره شده‌ایم، تقریبا غیر قابل انجام یا بسیار دشوار است. پس بهتر است با انتخاب ابزارهای سرمایه گذاری درست مانند صندوق‌های سرمایه گذاری کیان دیجیتال از همان آغاز کار پا به مسیرهای موفق بگذاریم.   

    


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس