کد خبر 1297489
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

پرندگان یکی از موجودات دوست داشتنی اطراف ما هستند. پرندگان خانگی همچون طوطی، عروس هلندی، فنچ، مرغ مینا، مرغ عشق و ... از جمله پرندگان دستی و خانگی هستند که بسیاری از افراد علاقمند به نگهداری از آن ها در منزل می باشند. اگرچه این حیوانات دوست داشتنی با ژست گرفتن، ایجاد صداهای جذاب و یا حتی حرف زدن، شما را مجذوب خود می کنند اما بدون شک بعد از آن که روی فرش مدفوع می کنند، شما را آشفته خواهند کرد.

چگونه فضله پرندگان را از روی فرش تمیز کنیم؟

خب. قبل از فریاد زدن یا قتل خونین، کمی تامل کنید. این مقاله ما را بخوانید و مطمئن باشید که می توانید فرش خود را از این آلودگی نجات دهید.

آیا فضله پرندگان نجس است؟

این سوالی است که افراد، پس از برخورد با مدفوع پرنده روی فرش، با آن مواجه می شوند. بهتر است بدانید که از نظر فقهی فضله پرندگان حلال گوشت نجس نیست و بنابراین نیازی به آبکشی شرعی وجود ندارد. اما اگر پرنده خانگی شما حرام گوشت است، پیشنهاد می کنیم با قالیشویی توحید تماس بگیرید. تکنسین های قالیشویی های حرفه ای با ارائه شستشوی اسلامی و شرعی، می توانند شما را به سرعت و به راحتی از این نگرانی خلاص یابند.

نحوه پاک کردن مدفوع پرندگان از روی فرش

مواد و وسایل مورد نیاز:

· مایع ظرفشویی

· سرکه سفید

· آب

· دستمال کاغذی

· یک یا چند دستمال سفید و تمیز

· سطل، کاسه یا بطری اسپری

· پراکسید هیدروژن

· آمونیاک

مراحل تمیز کردن لکه فضله پرنده روی فرش:

مایع ظرفشویی، سرکه و آب

1. ابتدا مقدار اضافی فضله را از روی فرش بردارید. این کار را با کاردک یا کناره های چاقو انجام دهید.

2.  2 فنجان آب گرم را با 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 1 قاشق غذاخوری سرکه در یک کاسه، سطل یا بطری اسپری مخلوط کنید.

3. به کمک بطری اسپری، محلول را روی فرش استفاده کنید و یا آن را به کمک یک دستمال روی محل لک شده استعمال کنید. دقت کنید که لکه را مالش ندهید تا مدفوع به عمق الیاف نفوذ نکند.

4. با یک دستمال کاغذی تمیز، لکه را پاک کنید. (خواهید دید که لکه از فرش به دستمال کاغذی منتقل می شود)

5. در صورت نیاز دستمال کاغذی را بچرخانید تا کاملا لکه پاک شود. همچنین اگر دستمال کاملا آلوده شده، آن را با دستمال دیگری جایگزین کنید.

6. مراحل قبل را تا زمانی که لکه از بین برود یا دیگر به پارچه منتقل نشود، ادامه دهید.

پراکسید هیدروژن و آمونیاک

7. اگر لکه هنوز از بین نرفته است، مقداری پراکسید هیدروژن را به کمک یک قطره چکان به دقت تنها بر روی لکه بریزید. احتیاط کنید زیرا این کار می تواند برخی از فرش ها را سفید کند. اگر مطمئن نیستید که پراکسید هیدروژن چه تاثیری بر روی فرش شما دارد، ابتدا یک منطقه پنهان از فرش را آزمایش کنید.

8. پراکسید را با چند قطره آمونیاک ترکیب کرده و روی فرش بریزید. همچنین دقت کنید که آمونیاک نیز سمی است و علاوه بر تغییر رنگ فرش، برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند، مشکل ساز خواهد بود. بنابراین بهتر است این کار را در محلی که تهویه مناسبی وجود دارد، انجام دهید.

چنانچه با وجود انجام دادن تمامی مراحل فوق و استفاده از مواد شوینده شیمیایی نیز، لکه پاک نشد، بهتر است هر چه سریع تر با یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی شهران تماس بگیرید.

شستشو با آب سرد

9. لکه را با دستمال مرطوب شده با آب سرد پاک کنید.

10. این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه به همراه پراکسید و آمونیاک کاملا از فرش پاک شود.

خشک کنید

11. محل لک شده را با یک دستمال خشک پاک کنید تا رطوبت اضافی فرش کاملا  از بین برود.

12. سپس اجازه دهید منطقه به طور کامل در هوا خشک شود. حتی الامکان بر روی فرش مرطوب راه نروید.

چگونه فضله پرندگان را از روی فرش تمیز کنیم؟

نکات اضافی برای پاک کردن لکه فضله پرنده

· فضله پرنده روی فرش، اگر به سرعت از بین نرود، خشک شده و به الیاف می چسبد. بنابراین پیشنهاد می کنیم بلافاصله پس از مشاهده لکه، برای تمیز کردن آن اقدام کنید. به یاد داشته باشید که هر چه لکه فضله پرنده را سریع تر از روی فرش پاک کنید، حذف کامل آن آسان تر خواهد بود.

· پراکسید هیدروژن و آمونیاک دو ترکیب شیمیایی و خطرناک برای سلامتی و فرش هستند، چنانچه تجربه کار با این مواد را ندارید، بهتر است به خود لطف کنید و از یک قالیشویی معتبر کمک بخواهید.

· دقت کنید که مدفوع پرندگان ممکن است باعث انتقال بیماری های مشترک و شدید در افراد شود. بنابراین مهم است که پس از پاک شدن کامل لکه فضله پرندگان، محل را به دقت با مواد شدعفونی کننده، پاک کنید و یا از خدمات قالیشویی شاد آباد  برای شستشوی بهداشتی فرش کمک بگیرید.

شستشوی شرعی و بهداشتی فرش

شستشوی شرعی و اسلامی فرش، همواره یکی از دغدغه های خانواده های ایرانی بوده است. خوشبختانه امروزه قالیشویی های باسابقه همچون قالیشویی توحید با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و کارآمد، می تواند شستشوی اسلامی فرش شما را به عهده بگیرد. شما می توانید فرش نجس یا فرش احتیاط دار خود را برای شستشو به قالیشویی محدوده شهران بسپارید.

قالیشویی حوالی جنت آباد خدمات شستشوی فرش و موکت را با سرعت و کیفیت بالایی به شما ارائه می نماید. خدمات متنوع موکت شویی و مبل شویی 100 % اسلامی قالیشویی در شهران می تواند خیال شما را بابن نظافت منزل خود آسوده گرداند.

چگونه فضله پرندگان را از روی فرش تمیز کنیم؟

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید مشتری مداری را سرلوحه کارهای خود قرار داده است و همین موضوع باعث شده تا شعبات مختلفی را برای دسترسی آسان، در مناطق مختلف افتتاح نماید. تمامی خدمات ما اعم از قالیشویی، موکت شویی و مبل شویی در سراسر مناطق 22 گانه تهران و کرج به صورت شبانه روزی با ارائه تخفیفات مناسبی ارائه خواهد شد. شما می توانید از نزدیک ترین شعبه قالیشویی توحید به خود، خدمات باکیفیت ما را دریافت نمایید. برای ثبت سفارش، تنها کافیست وارد پورتال ما شده و بر روی گزینه ثبت سفارش خدمات کلیک کنید و یا با شماره های ما تماس برقرار نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس